11th Gen Civic Forum banner

Geen fabrieksoptie voor draadloze Apple CarPlay?

1 reading
18K views 14 replies 10 participants last post by  Mauveswag  
#1 ·
Hallo allemaal,

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niet bekend ben met dit platform, aangezien ik deze informatie gebruik voor de auto van mijn vriendin.

Ze heeft een 2024 Honda Civic Sport Sedan gekocht. Voor zover wij weten werkt Apple CarPlay alleen via de usb-ingang onder de AC-bediening.

Ik heb online video's gezien waarin anderen verbinding maken via Bluetooth. De HU in haar auto ziet er net zo uit als die in de video, behalve dat ze niet de aanraakfunctie bij de draaiknop heeft, maar alleen de analoge aan de onderkant. Ik heb haar auto niet lang genoeg in de buurt om met de instellingen te rommelen en het risico te lopen haar unit te beschadigen.

Mijn vraag is: is het mogelijk om Apple CarPlay te krijgen zonder die adapters van derden te gebruiken? Ze verliest die plek voor een simpele USB-lader als we de adapterroute volgen. Ik geef de voorkeur aan een OEM-look op de auto, dus ik probeer die blok te vermijden die er voor altijd aangesloten zal zijn. Werken deze head units zoals een BMW, waarbij je hem gewoon kunt coderen om draadloze Apple CarPlay toe te voegen die af fabriek was uitgeschakeld? Of heeft hij misschien alleen een wifi-antenne nodig om te werken? Of moet de head unit worden vervangen door een head unit die draadloze Apple CarPlay mogelijk maakt? Of een draadloze adapter van derden die achter het dashboard kan worden aangesloten en de USB-stekker beschikbaar houdt voor het eenvoudig opladen van de telefoon?

Ik ben er gewoon van geschrokken dat de Civic Sport in 2024 niet de draadloze optie zou hebben. Mijn 17' M3 wordt geleverd met draadloze CarPlay en sommige oudere kunnen gewoon worden gecodeerd... of in het slechtste geval de HU vervangen door een grotere die het mogelijk maakt.

#14 ·
Helaas voor de LX, Sport, EX is het alleen bedraad CarPlay. Alleen de topklasse Touring krijgt draadloos. Tot nu toe heeft niemand geprobeerd om het standaard zeven-inch scherm te vervangen door het negen-inch scherm van de Touring.
Beschikt de Honda Civic 2024 Touring hatchback over interne wifi met hotspot-mogelijkheid? Dat wil zeggen, heeft het service van een van de providers van mobiele telefoons?

#4 ·
Helaas voor de LX, Sport, EX is het alleen bedrade CarPlay. Alleen de top-spec Touring krijgt draadloos. Tot nu toe heeft niemand geprobeerd om het standaard zeven-inch scherm te vervangen door het negen-inch scherm van de Touring.
SI en Type R krijgen het ook.

Ik heb een Motorolla MA1 voor draadloze Android Auto en heb een Anker USB-autolader

Ik heb dat Motorola-apparaat in mijn Pilot en het werkt prima. Er zijn vergelijkbare Car Play-apparaten, hoewel ik er geen van kan beoordelen.

Er zijn ook aftermarket head units die draadloos en een heleboel andere functies mogelijk maken. Waarschijnlijk goedkoper en zeker gemakkelijker dan proberen het 9" display aan het werk te krijgen.

#5 ·
Je kunt hiernaar kijken, maar het is prijzig: $202 plus verzendkosten vanuit de Filippijnen.

#6 ·
kun je hiernaar kijken, maar het is prijzig $202 plus verzendkosten vanuit de Filippijnen
Voor zover ik weet, past het niet direct. Je moet wat trimmen, aangezien de OEM-onderdelen van de kit uit de Aziatische markt komen. Ik heb uiteindelijk zoiets gekregen....

CarQiWireless Wireless Charger voor Honda Civic 2022-2024, USB Type A, Compatibel met iPhone en Android Telefoons, Anti-Slip Siliconen Mat, Snel Opladen 7.5W/10W https://a.co/d/4CzS0Qq

Het was een cadeau, dus ik heb niet de exacte link.

Ik was er eerst tegen en wilde OEM. Maar ik hoor veel klachten over het OEM-oplaadpad. Deze add-in oplader rammelt niet en past op mijn grotere Pixel 6 Pro, wat niet zou werken met de OEM-oplader. Heeft ook een extra USB-poort.

#8 · (Edited)
Ik heb een draadloze adapter van een derde partij gekocht (in mijn geval voor Android Auto) en een apart draadloos oplaadpad ontworpen voor de 11e generatie Civic, volgens deze thread. De draadloze adapter maakte de gebruikersinterface echter trager. Draadloos opladen is ook een compromis in vergelijking met bedraad opladen (zelfs af fabriek), omdat het minder efficiënt is en warmte produceert als afvalproduct, waardoor de oplaadsnelheid en (mogelijk) de levensduur van de batterij afnemen.

Uiteindelijk kreeg ik deze magnetische USB C-adapter met een hoek van 90 graden. Vermoedelijk is er een Lightning-equivalent, indien nodig. De magnetische adapter maakt snel aansluiten/loskoppelen mogelijk, wat bijna net zo handig is als draadloos, ervan uitgaande dat je je telefoon altijd in het dashboardvakje legt (in plaats van hem in je zak of tas te laten zitten).

De hoek van 90 graden zorgt ervoor dat de telefoon in het vakje past zonder hem diagonaal te plaatsen om de uitstekende USB-kabel te accommoderen. Je hoeft je telefoon niet in het midden van het vakje te plaatsen, dus er is meer ruimte. Bovendien denk ik dat Honda's niet-oplaadbare vakje sowieso groter is.

Tot nu toe geef ik de voorkeur aan deze eenvoudige, snel los te koppelen bedrade opstelling boven draadloos opladen en AA/ACP. Ik denk dat ik het zelfs liever zou hebben dan de draadloze fabrieksopstelling.

Caveat: Het kleine telefoonadaptergedeelte kan je het beste altijd aan je telefoon bevestigd laten. Het heeft geen invloed op het vermogen van de telefoon om rechtop te staan in mijn specifieke draadloze oplaadstandaard voor thuis (die trouwens een koelventilator heeft).

#9 ·
De draadloze verbinding zal vertraging oplopen en de bekabelde niet, dat is een gegeven factor.