11th Gen Civic Forum banner
121 - 130 of 130 Posts
Ja, met de temperaturen omhoog haal ik nu gemiddeld 56 mpg per tank, met 47 levenslang inclusief de Canadese winter
2025 Civic Hybrid Sport Touring Hatchback.
Urban Grey Pearl. Halifax NS
Ik heb 11.000 km na 6 maanden - een reis naar NL - eerste olieverversing volgende week (iets later dan gepland) met wielrotatie. Ik ben erg blij met het verbruik - hetzelfde als het jouwe 56 - 58 mpg.
LTM

Bij 10.000 mijl (16.093 km) voor mijn bijna een jaar oude Hybrid HB Sport Touring, hier zijn mijn observaties over het brandstofverbruik. Bij normaal rijden met 62 mijl per uur of 100 km/u op de snelweg en stadssnelheden (30+ mijl per uur) met een 50/50 verdeling van snelweg- en stadsritten, bij koel weer de afgelopen weken (weinig airco-gebruik) en mijn laatste twee tankbeurten gemeten op 58,3 MPG of 4,03 l/100 km bij de pomp. Bij warmer weer met vrijwel constant de airco aan, was het nog steeds ongeveer 53 MPG of 4,44 l/100 km. Slechter zijn de winterperiodes. In de maand februari werd het zelfs gemeten op 40,5 MPG of 5,8 l/100 km.

Ik denk dat rijgedrag en buitentemperatuur het brandstofverbruik zeker sterk beïnvloeden. Tijdens een rit op de snelweg waarbij ik gemiddeld 78 mijl per uur (125 km/u) reed, zei de boordcomputer dat ik 44 MPG (5,35 l/100 km) verbruikte.

Bij 10.000 mijl (16.093 km) voor mijn bijna een jaar oude Hybrid HB Sport Touring, hier zijn mijn observaties over het brandstofverbruik. Bij normaal rijden op 62 mijl per uur of 100 km/u op de snelweg en welke stadssnelheid dan ook (30+ mijl per uur) met een 50/50 verdeling van snelweg- en stadsritten, tijdens het koele weer van de afgelopen weken (niet veel gebruik van de airco) en mijn laatste twee tankbeurten logden 58,3 MPG of 4,03 l/100 km gemeten aan de pomp. Tijdens het warmere weer met vrijwel constant de airco aan, haalde hij nog steeds ongeveer 53 MPG of 4,44 l/100 km. Erger zijn de winterperiodes. Gedurende de maand februari was het eigenlijk 40,5 MPG of 5,8 l/100 km.

Ik denk dat rijgedrag en buitentemperatuur zeker veel invloed hebben op het verbruik. Tijdens een rit op de snelweg waar ik gemiddeld 78 mijl per uur (125 km/u) reed, zei de boordcomputer dat ik 44 MPG (5,35 l/100 km) reed. Hybrides zijn hetzelfde als ICE, hogere snelheden verbruiken meer brandstof.
Dat zijn de resultaten zoals ik zou verwachten. Jouw analyse is naar mijn mening precies goed, aangezien ik hetzelfde volg - maar ik heb nog geen winterseizoen meegemaakt. Ik ben in Nova Scotia. 2025 Civic Hybrid Sport Touring.

Dat zijn de resultaten zoals ik zou verwachten. Uw analyse is naar mijn mening precies goed, aangezien ik hetzelfde volg – echter heb ik nog geen winterseizoen meegemaakt. Ik ben in Nova Scotia. 2025 Civic Hybrid Sport Touring.
Ik ben in Toronto. Mijn observaties waren dat de ICE-motor in de winter veel vaker aansloeg. Bovendien heb ik sneeuwbanden en dat heeft er zeker mee te maken dat de kilometerstand lager is. Van internet, waar ik veel las, zeggen veel mensen dat Toyota het in de winter beter heeft gedaan (hun kilometerstandverschillen tussen de seizoenen zijn niet zo hoog als bij Honda).

Ik heb hetzelfde voertuig in urban grey pearl. Ik heb het gevoel dat het hybridesysteem niet zo veel ingrijpt als het zou moeten. 🤔 Nu het weer koeler wordt - ik ben in Halifax NS. dus het zal interessant zijn. Je hebt sneeuwbanden - heb je ze op de OEM-lichtmetalen velgen gemonteerd of heb je nieuwe velgen gekocht. Omdat de remschijven groter zijn op het hybride model en een velg met een diepere offset vereisen. (bv. +50) kan geen stalen velg vinden dus moest een 18 inch lichtmetalen velg kopen met de +50 offset. omdat het voertuig geen reservewiel heeft en ik een behoorlijk lange reis had - heb ik de aftermarket 18 inch +50 offset en een band gekocht om een reservewiel te hebben - nogal een gedoe zeker. ik hoop de civic een paar maanden deze winter te parkeren - hij is te laag en hij is geen AWD. We hebben een Subaru 2018 beter uitgerust voor winterse omstandigheden, dus hopelijk kunnen we met één voertuig uit de voeten - maar ik ben erg benieuwd hoe jij de sneeuwbanden op de Civic beheert. En je zorgen over het brandstofverbruik. cheers LTM

Ik heb hetzelfde voertuig in urban grey pearl. Ik heb het gevoel dat het hybridesysteem niet zo veel ingrijpt als het zou moeten. 🤔 Nu het weer koeler wordt - ik ben in Halifax NS. dus het zal interessant zijn. Je hebt sneeuwbanden - heb je ze op de OEM lichtmetalen velgen gemonteerd of heb je nieuwe velgen gekocht. Omdat de remschijven groter zijn op het hybride model en een velg met een diepere offset vereisen. (d.w.z. +50) kan geen stalen velg vinden, dus moest ik een 18 inch lichtmetalen velg kopen met de +50 offset.
Omdat het voertuig geen reservewiel heeft en ik een vrij lange reis ging maken - kocht ik de aftermarket 18 inch +50 offset en een band om een reservewiel te hebben - een beetje gedoe zeker. ik hoop de civic een paar maanden deze winter te parkeren - hij is te laag en hij is geen AWD. We hebben een 2018 Subaru beter uitgerust voor winterrijden, dus hopelijk kunnen we het redden met één voertuig - maar ik ben erg geïnteresseerd hoe je de sneeuwbanden op de Civic beheert. En je kilometerzorgen.
cheers LTM
Ik heb dezelfde Urban Grey Pearl :). De bandenwinkel stelde 17 inch velgen voor mijn winterbandenset voor. Ik had Pirelli Ice Zero op deze FDR HD217SB 5x114.3 velgen. Oorspronkelijk ging ik voor Bridgestone Blizzak WS90 die de winkel aanbeval, maar ze waren op dat moment niet op voorraad. Moet toegeven dat 17 inch iets meer rijcomfort biedt, omdat ze 50R zijn en geen 45R. Ik doe sowieso niet vaak aan sportief rijden en tijdens de winter is veiligheid eerst, dus 17 inch is de logische keuze voor mij. GEEN OEM voor mij, want ze zijn te duur. Ik weet niet veel over de winter in NS, maar we hadden een bittere koude winter in Toronto in vergelijking met de afgelopen jaren en ik had geen problemen met deze combinatie. Rijhoogte is zeker een beetje laag in de winter, maar een paar centimeter sneeuw is nog steeds prima. Alles meer dan 5 inch, ik zal mijn CR-V met vierwielaandrijving gebruiken. ;) Een beetje lawaaierig wel, maar het zijn winterbanden met bredere patronen. Gewoon leven met lagere kilometerstand voor de wintermaanden (zie mijn brandstofrecord). Het enige waar ik voor zorg is geen korte ritten (minder dan 10 km) rijden, omdat ik bang ben dat de benzine ICE niet volledig is opgewarmd en ik hem moet uitzetten. Voorkomt enige koolstofopbouw voor een lange levensduur is mijn praktijk. (het is een directe injectie setup dus schone verbranding is niet hun sterke punt)
Ik ben ook van plan om langere reizen te maken, maar geen reservewielen is een beetje zorgwekkend. Ik heb een reservewiel nodig, zelfs met CAA-lidmaatschap. Ik zoek naar een donutmaat en geen volwaardig reservewiel, omdat ik denk dat het te veel ruimte in de kofferbak zou innemen. Lang verhaal, wist niet dat de Hybrid niet in de trekhaak past die werkt op 2022 tot 2024 modellen, maar niet op 2025, dus ik moest mijn fiets binnenin zetten.

Attachments

Ik heb ook de Urban Grey Pearl :). De bandenwinkel stelde 17 inch velgen voor mijn winterbandenset voor. Ik had Pirelli Ice Zero op deze FDR HD217SB 5x114.3 velgen. Oorspronkelijk ging ik voor Bridgestone Blizzak WS90 die de winkel aanbeval, maar ze waren op dat moment niet op voorraad. Moet toegeven dat 17" iets meer comfort biedt omdat ze 50R zijn en niet 45R. Ik doe sowieso niet vaak aan sportief rijden en in de winter staat veiligheid voorop, dus 17 inch is de logische keuze voor mij. GEEN OEM voor mij, want die zijn te duur. Ik weet niet veel van de winter van NS, maar we hadden een bittere koude winter in Toronto in vergelijking met de afgelopen jaren en ik had geen problemen met deze combinatie. De rijhoogte is in de winter zeker wat lager, maar een paar centimeter sneeuw is nog steeds prima. Bij meer dan 5 inch gebruik ik mijn CR-V met vierwielaandrijving. ;) Wel een beetje lawaaierig, maar het zijn winterbanden met een dikker profiel. Moet in de wintermaanden gewoon leven met een lager brandstofverbruik (zie mijn brandstofregistratie). Het enige waar ik op let, zijn geen korte ritten (minder dan 10 km), omdat ik bang ben dat de benzine ICE niet volledig is opgewarmd en ik hem moet uitzetten. Vermijdt enige koolstofopbouw voor een lange levensduur is mijn praktijk. (het is een directe injectie setup, dus schoon verbranden is niet hun sterke punt)

Ik ben ook van plan om langere ritten te maken, maar geen reservewielen is een beetje zorgwekkend. Heb een reservewiel nodig, zelfs met CAA-lidmaatschap. Ik zoek naar een donutmaat en geen volwaardig reservewiel, omdat ik denk dat het te veel ruimte in de kofferbak inneemt. Lang verhaal, wist niet dat de Hybrid niet in de trekhaak past die werkt op 2022 tot 2024 modellen, maar niet op 2025, dus ik moet mijn fiets binnenin vervoeren.
Hoi HondaAvdW
Ik denk dat je die 17 inch velgen hebt gekocht bij de bandenwinkel voor je 2025 Civic HB touring? Hebben ze de benodigde offset +50 vermeld? De originele velgen zijn 18s met een diepere offset. Ik moest bij een 18 inch blijven voor mijn reservewiel, de dealer vond een aftermarket lichtmetalen velg die aan de specificaties voldeed $235.00, en ik kocht een koopje merk band (het is alleen voor een reservewiel indien nodig) totale kosten ongeveer $550.00) toen alles gemonteerd was en met een bandenhoes.) Ik gebruik het alleen als ik op een langere reis ga. Er is geen donut voor de 25 Hybrid Sport Touring (onthoud de offset) (de mijne is een hatchback) Ik kon geen stalen velg vinden die aan de specificaties voldeed.
PS voor opslag leg ik hem achter de bestuurdersstoel - hij past met de stoel volledig naar achteren geschoven, je moet hem er alleen schuin in doen - de pijn die we doorstaan hè.
LTM Halifax

Hoi HondaAvdW
Ik denk dat je die 17 inch velgen bij de bandenzaak hebt gekocht voor je 2025 Civic HB touring? Hebben ze de benodigde offset +50 vermeld? de originele velgen zijn 18s met diepere offset. Ik moest bij mijn reservewiel bij 18 inch blijven, de dealer vond een aftermarket lichtmetalen velg die aan de specificaties voldeed $ 235,00 en kocht ik een koopje band (het is alleen voor een reservewiel indien nodig) totale kosten ongeveer $ 550,00) als alles gemonteerd en met een bandenhoes. ) Ik gebruik hem alleen als ik een langere reis maak. Er is geen donut voor 25 Hybrid Sport Touring (onthoud de offset) (mijne is hatchback) Ik kon geen stalen velg vinden die aan de specificaties voldeed.
PS voor opslag zet ik de mijne achter de bestuurdersstoel - hij past met de stoel volledig naar achteren, je moet hem er alleen schuin in doen - de pijn die we doorstaan hè.
LTM Halifax
Ja, mijn 17" velg heeft naar mijn mening een +50 offset. Het is een lichtmetalen velg (goedkopere soort) en kostte $ 750 (inclusief belasting - 13% hier in Ontario) voor de set van 4. Oorspronkelijk dacht ik aan stalen velgen en kostte ongeveer $ 385 en was bang voor roest, dus betaalde ik de extra kosten en ging voor de lichtmetalen velg.

Ik heb nog geen volledig onderzoek gedaan naar de problemen met het donutwiel die je hebt aangekaart. Goed om te weten. Bedankt. Veel mensen zeggen dat fabrikanten kosten besparen (of hun winstmarge verhogen) door geen reservewiel in de auto's te plaatsen (ook al is er ruimte in de auto). Dat onze hybride er geen heeft, komt misschien door de batterij die de ruimte inneemt.

Zou het volledige reservewiel achter de bestuurdersstoel de luchtventilatie voor de batterij (net onder de middelste achterbank) blokkeren?

121 - 130 of 130 Posts