11th Gen Civic Forum banner

Sport handleiding/ST handleiding OEM versnellingspookknop

4.8K views 24 replies 7 participants last post by  Springdaleking  
#1 ·

Check price

Op zoek naar een OEM schakelpookknop voor handgeschakelde versnellingsbak.... Ik weet dat het blasfemie is, maar ik haat de Si-knop. Heeft iemand de zijne verwijderd voor een aftermarket en wil je mij de OEM verkopen?

#3 ·
Ik hou gewoon van het gevoel van een grotere, dode, met vlees omhulde knop in de hand

#5 ·
Ik denk niet dat ze precies compatibel zijn met de versnellingspookhoes.

Uiteraard is de draad hetzelfde, maar voor de ST (en ik neem aan ook voor de Sport) heeft de versnellingspookknop een vastgelijmde plastic ring aan de basis met twee lipjes om in de hoesring te vergrendelen. En er is geen borgmoer om de hoogte van de knop aan te passen, je moet hem zo ver mogelijk naar beneden schroeven.

Ik ben de andere kant op gegaan dan jij - ik heb geprobeerd een 9e generatie Si-versnellingspookknop en een 2007 Acura TSX-knop (beide bij de hand) te gebruiken met mijn ST, zelfs met een kleine plastic ring om de versnellingspookhoes op te vangen, de twee knoppen 'pasten' niet helemaal goed. Ze gingen een kwartslag te ver. Ik moest een paar ringen gebruiken in plaats van een borgmoer om de knop omhoog te brengen zodat het er goed uitziet.

Dus de andere kant op, als je een ST-knop met je Si hebt gebruikt, stel ik me het tegenovergestelde voor: de kleine plastic ring met lipjes zou niets hebben om aan te haken.

Ik heb hier een paar foto's van gemaakt toen ik het in december 2021 deed in deze thread

#6 ·
Ik heb net de 27WON lederen aftermarket versnellingspookknop geĂŻnstalleerd en ben er dol op. Ik ben nog nooit een fan geweest van metalen (of metaal/leer) versnellingspookknoppen. De installatie was heel eenvoudig en het schakelgevoel is verbeterd. Het is nog steeds erg mechanisch, maar er is wat van de scherpte van de standaard Si-knop afgehaald. Hij kost iets minder dan $100 op hun website en ik zou hem aanraden aan iedereen die de OEM-knop wil vervangen.

#7 ·
Ik heb net de 27WON lederen aftermarket pookknop geĂŻnstalleerd en ben er dol op. Ik ben nog nooit een fan geweest van metalen (of metaal/leer) pookknoppen. De installatie was heel eenvoudig en het schakelgevoel is verbeterd. Het is nog steeds erg mechanisch, maar er is wat van de scherpte van de standaard Si-knop afgehaald. Hij kost iets minder dan $100 op hun website en ik zou hem aanraden aan iedereen die de OEM-knop wil vervangen.

-Jamie
Ik vind de beschrijving van de 27WON-knop leuk, maar ik houd niet van blanco of "8-ball"-achtige pookknoppen - ik wil een schakelpatroon op de knop zien. Geëtst is het beste, of als het een lederen knop is, zoals een metalen of plastic sticker eronder.

Dat komt omdat ik op een gegeven moment drie auto's met handgeschakelde versnellingsbak had, allemaal met verschillende patronen, en ja, soms had ik de herinnering nodig waar R zat, of het 5 of 6 versnellingen waren, LOL

#8 ·
Dankzij jullie, ja, ik geef de voorkeur aan een OEM-shifter. Ik vond de knop van mijn voormalige 22 Sport leuk, vandaar dat ik op zoek ben naar een OEM-afname. Ik kan het probleem met de laarsclip oplossen, waarschijnlijk gewoon de laars omdraaien en hem met een ritssluiting vastzetten, en hem dan over de ritssluiting vouwen. Geen gegadigden echter... dus ik kan gewoon de Si-knop gebruiken...

#9 ·
Dankzij jullie, ja, ik geef de voorkeur aan een OEM-shifter. Ik vond de knop van mijn voormalige 22 Sport leuk, vandaar dat ik op zoek ben naar een OEM-afname. Ik kan het probleem met de laarsclip oplossen, waarschijnlijk gewoon de laars omdraaien en vastbinden met een ritssluiting, en dan over de ritssluiting vouwen. Geen gegadigden echter... dus ik kan gewoon de Si-knop gebruiken...
HĂ© man, ben je nog steeds op zoek om van shifter te wisselen?

#15 ·
Heeft u geprobeerd een OEM-exemplaar via Honda te bestellen?
Nee, ze zijn stomweg duur. Eerlijk gezegd, hoe meer ik de Si-versie gebruik, hoe meer het oké is, dus ik zal dit idee waarschijnlijk gewoon laten varen.

• Like
Reactions: JSD43
#22 ·
Ik heb er een thuis in de doos van mijn aftermarket pookknop. Heb je er al een gevonden?
Ik heb er geen gevonden, maar op dit moment heb ik gewoon besloten om hem te houden. Bedankt.

#18 ·
Ik gebruik momenteel de Si-knop van de 9e generatie met mijn ST, die groter en ronder is dan de huidige Si-knop. Voor mij voelt het leder van de standaard ST-versnellingspookknop meer 'rubberachtig' aan en de schakelpatroonkap is van plastic. Mijn grootste probleem is om de knop goed te oriënteren in mijn ST, als ik hem helemaal vastdraai, staat hij 90 graden verkeerd.