11th Gen Civic Forum banner
21 - 26 of 26 Posts
De afbeelding aan de onderkant is de Si-versnellingspookknop (rode stiksels op het leer op zowel de knop als de hoes, aluminium aan de boven- en onderkant van de knop).

We moeten de 11e generatie Type R nog zien, uiteraard (alleen de belofte dat hij er komt), maar de 10e generatie Type R-knop heeft een rode lederen wikkel (niet alleen stiksels) en een zwart-op-zwart schakelpatroon, behalve een rode "R" (voor Type R, snap je?) voor het achteruitversnellingslogo aan de bovenkant. Ik weet niet zeker of het gewicht verschilt van de Si- of gewone Civic 6MT-knoppen.

View attachment 5326
Mij werd door mijn dealer verteld dat ze in 2022 geen Type R uitbrengen vanwege de nieuwe carrosseriestijl, maar dat ze er in 2023 wel zullen zijn.

OK, ik besloot dat ik de 9e gen Civic Si versnellingspookknop die ik had liggen echt wilde proberen met mijn 2022 Civic ST 6MT (een vriend van me had hem aan me doorgegeven om te proberen in mijn 2007 Acura TSX, nadat hij voor een andere aftermarket knop in zijn Si was gegaan, en ik had uiteindelijk besloten dat ik de standaard TSX versnellingspookknop in die auto beter vond).

Zoals in deze thread is opgemerkt, is het probleem dat er geen borgmoer is die past bij de hoes in deze auto - er is een witte plastic clip die is ingebed (gelijmd?) in de onderkant van de OEM versnellingspookknop waaraan de hoes wordt bevestigd. Dus toen ik de standaard knop verwijderde en de Si versnellingspookknop helemaal naar beneden draaide, had de hoes niets om aan te bevestigen, plus de knop stond ongeveer 90 graden verkeerd (d.w.z. met het schakelpatroon recht).

Ik ben langs mijn plaatselijke Ace hardware winkel gegaan en heb een M10-1.5 flensmoer en een paar M10 ringen opgehaald - drie platte en drie borgringen. Het kostte me ongeveer $5? (Ik weet het niet meer, want ik heb tegelijkertijd een heleboel andere dingen opgehaald, maar het zijn gewoon losse metrische bevestigingsmiddelen...)

Ik draaide de flensmoer zo ver mogelijk op de versnellingsas, voegde toen de borgring en de platte ring toe en draaide vervolgens de Si knop helemaal naar beneden. En hij stond perfect uitgelijnd!

Nu was het enige probleem het bevestigen van de versnellingspookhoes. Hij heeft kleine openingen om vast te klikken met de plastic lipjes in de standaard shifter. Over het algemeen is de diameter van de hoes echter net iets kleiner dan de flensmoer - wat betekent dat ik met een beetje hard trekken de ring van de hoes over de moer kon krijgen en hij zit erg strak.

Dus ja, er is een beetje speling of afstand zichtbaar - het stoort me niet. En zoals ik al vermoedde, is het gebruik van de Si knop VEEL mooier dan de standaard knop. Beter gevoel in de hand, en ik zweer dat het schakelen nu ook soepeler aanvoelt, om redenen die ik niet kon verklaren.

Ik zal de komende maanden andere versnellingspookknoppen uitproberen, maar voorlopig rijd ik hiermee! -- Ik kan zwart isolatietape gebruiken om het onderste zilveren deel van de versnellingspookknop te 'zwart maken' en tegelijkertijd de Ace M10 bevestigingsmiddelen te verbergen (die niet dezelfde kleur hebben als de aluminium knoponderdelen).

Image

... Ik ben benieuwd of dit kleine ding voor de 10G Civic gaat werken - heb er een besteld om erachter te komen

[/URL][/URL]

View attachment 5348

Misschien wil je nog steeds een borgmoer; heeft iemand daar een onderdeelnummer voor?
Dus, met behulp van de borgmoer van mijn 2007 Acura TSX werkte het om de versnellingspookknop van die TSX te bevestigen, en ook de 9e gen Si-knop die ik eerder liet zien, maar de OEM (plastic) bootring hecht niet goed aan de borgmoer. Wrijving houdt het een tijdje op zijn plaats, maar uiteindelijk valt het eraf.

Die eBay "doohickey" adapter voor de 10G Civic (FC1) is eindelijk aangekomen - en raad eens, hij werkt best goed! Hij heeft ook geen vergrendelingsfunctie, maar als je hem helemaal op de as schroeft, komen de twee kleine flenzen goed overeen om vast te klikken aan de 11e gen 6MT hatchback bootring.

Het probleem is dat, zonder een vergrendelingsfunctie, het helemaal naar beneden schroeven van de Si- of TSX-versnellingspookknop (a) nog steeds los zou komen als ik hem te hard tegen de klok in zou draaien tijdens het schakelen, en (b) het schakelpatroon niet goed zou uitlijnen.

De oplossing was net zo simpel: een M10 borgring (aangezien ik al een heleboel had gekocht bij Ace hardware samen met de M10 borgmoeren)! Het is precies de juiste dikte om het Si-knop schakelpatroon goed uit te lijnen en het stevig op zijn plaats te vergrendelen.

Het enige nadeel is een heel, heel kleine opening van de basis van de Si-knop naar de zwarte plastic adapter - echt niet eens merkbaar - plus het feit dat ik niet zo van de zwart - zilver - zwart - titanium - zwart - titanium kleurband vind die eruit komt. Het gaat van de boot (zwart) naar de bootring (zilver) naar de plastic adapter om vast te klikken aan de bootring (zwart) naar de basis van de Si-knop (titanium) die dan naar zwart leer gaat rond de knop zelf, maar weer titanium is waar het schakelpatroon is.

Ik heb de titanium basis van de Si-knop omwikkeld met zwart elektriciteitstape en het ziet er in het donker 's nachts beter uit, maar ik vermoed dat het er overdag uit gaat zien alsof MacGuyver het op de een of andere manier heeft aangesloten, LOL.

Hey jongens,
Op de website van Honda toont deze foto een totaal andere versnellingspookknop dan de Sport Touring en natuurlijk de Si. Maar geen van de sport tourings in het wild gebruikt deze versnellingspookknop?? Op die foto zie je een draadloze oplader, dus het moet de Touring zijn

Kan iemand bevestigen of deze knop beschikbaar is?

View attachment 4441

Ik zal mijn kleuring op de knop bevestigen, maar dit is tot in de puntjes hetzelfde interieur als mijn sport touring

21 - 26 of 26 Posts