OK, ik besloot dat ik de 9e gen Civic Si versnellingspookknop die ik had liggen echt wilde proberen met mijn 2022 Civic ST 6MT (een vriend van me had hem aan me doorgegeven om te proberen in mijn 2007 Acura TSX, nadat hij voor een andere aftermarket knop in zijn Si was gegaan, en ik had uiteindelijk besloten dat ik de standaard TSX versnellingspookknop in die auto beter vond).
Zoals in deze thread is opgemerkt, is het probleem dat er geen borgmoer is die past bij de hoes in deze auto - er is een witte plastic clip die is ingebed (gelijmd?) in de onderkant van de OEM versnellingspookknop waaraan de hoes wordt bevestigd. Dus toen ik de standaard knop verwijderde en de Si versnellingspookknop helemaal naar beneden draaide, had de hoes niets om aan te bevestigen, plus de knop stond ongeveer 90 graden verkeerd (d.w.z. met het schakelpatroon recht).
Ik ben langs mijn plaatselijke Ace hardware winkel gegaan en heb een M10-1.5 flensmoer en een paar M10 ringen opgehaald - drie platte en drie borgringen. Het kostte me ongeveer $5? (Ik weet het niet meer, want ik heb tegelijkertijd een heleboel andere dingen opgehaald, maar het zijn gewoon losse metrische bevestigingsmiddelen...)
Ik draaide de flensmoer zo ver mogelijk op de versnellingsas, voegde toen de borgring en de platte ring toe en draaide vervolgens de Si knop helemaal naar beneden. En hij stond perfect uitgelijnd!
Nu was het enige probleem het bevestigen van de versnellingspookhoes. Hij heeft kleine openingen om vast te klikken met de plastic lipjes in de standaard shifter. Over het algemeen is de diameter van de hoes echter net iets kleiner dan de flensmoer - wat betekent dat ik met een beetje hard trekken de ring van de hoes over de moer kon krijgen en hij zit erg strak.
Dus ja, er is een beetje speling of afstand zichtbaar - het stoort me niet. En zoals ik al vermoedde, is het gebruik van de Si knop VEEL mooier dan de standaard knop. Beter gevoel in de hand, en ik zweer dat het schakelen nu ook soepeler aanvoelt, om redenen die ik niet kon verklaren.
Ik zal de komende maanden andere versnellingspookknoppen uitproberen, maar voorlopig rijd ik hiermee! -- Ik kan zwart isolatietape gebruiken om het onderste zilveren deel van de versnellingspookknop te 'zwart maken' en tegelijkertijd de Ace M10 bevestigingsmiddelen te verbergen (die niet dezelfde kleur hebben als de aluminium knoponderdelen).