11th Gen Civic Forum banner
21 - 39 of 39 Posts
Discussion starter · #21 ·
Je maakt geen grapje dat dit project niet voor angsthazen is. Het uit elkaar halen van de spiegels om de motoren te installeren was een enorme pijn in de kont. Succes ermee.
 
Dus, ik heb een A-spec die al richtingaanwijzers en verwarmde spiegels heeft. OP, als ik het goed begrijp, als ik deze kit zou krijgen, zou ik geen draad tussen de deuren hoeven te trekken?
 
Discussion starter · #23 ·
Als je naar de Mikstore-kit kijkt om motoren toe te voegen aan je huidige spiegels, dan is er nogal wat bedrading te doen, aangezien de motorkit alleen niet zo vastzit als de complete kit. Het heeft een aparte kabelboom en een controlebox en vereist het trekken van een draad door de firewall-grommet achter het rempedaal naar de accu, evenals over de cabine. Als je de complete kit koopt met de motoren al geïnstalleerd (zoals ik deed), dan heb je gelijk. Al je aansluitingen zouden zich in de deuren bevinden, waarbij het signaal van het vergrendelingsmechanisme in de deur wordt gehaald om de motoren bij het vergrendelen en ontgrendelen te activeren. De kit wordt ook geleverd met een raamschakelaar aan de bestuurderskant met de inklapbare spiegelknop afkomstig van de Pilot. De passagiersdeur wordt ook geleverd met een nieuwe raamschakelaar. De raamschakelaars hebben hetzelfde onderdeelnummer als die in mijn auto, maar ik heb ze toch verwisseld (misschien hebben ze iets gedaan in de assemblage voordat ze werden verzonden, ik weet het niet) De draad die over de cabine loopt, is voor mensen die LED-richtingaanwijzers toevoegen aan de complete kit.
 
Als je naar de Mikstore-kit kijkt om motoren toe te voegen aan je huidige spiegels, dan is er nogal wat bedrading te doen, aangezien de motorkit alleen niet zo vastzit als de complete kit. Het heeft een aparte kabelboom en een controlebox en vereist het trekken van een draad door de firewall-grommet achter het rempedaal naar de accu, evenals over de cabine. Als je de complete kit koopt met de motoren al geïnstalleerd (zoals ik deed), dan heb je gelijk. Al je aansluitingen zouden zich in de deuren bevinden, waarbij het signaal van het vergrendelingsmechanisme in de deur wordt gehaald om de motoren te activeren bij het vergrendelen en ontgrendelen. De kit wordt ook geleverd met een raamschakelaar aan de bestuurderskant met de inklapbare spiegelknop afkomstig van de Pilot. De passagiersdeur wordt ook geleverd met een nieuwe raamschakelaar. De raamschakelaars hebben hetzelfde onderdeelnummer als die in mijn auto, maar ik heb ze toch verwisseld (misschien hebben ze iets gedaan in de montage voordat ze werden verzonden, ik weet het niet) De draad die over de cabine loopt, is voor mensen die LED-richtingaanwijzers toevoegen aan de complete kit.
Bedankt voor de reactie. Laat me nog een vraag stellen (of misschien 2):

1. Vouwen en ontvouwen je spiegels nog steeds op commando van de spiegelbedieningsschakelaar?
2. Zo ja, zou je me dan een foto willen laten zien van de pin-indeling van de achterkant van je spiegelbedieningsschakelaar?

Bedankt!
 
Dus, ik heb een A-spec die al richtingaanwijzers en verwarmde spiegels heeft. OP, als ik het goed begrijp, als ik deze kit zou krijgen, zou ik dan geen draad tussen de deuren hoeven te trekken?
Je hebt de goedkopere kit nodig
 
Je hebt de goedkopere kit nodig
Ja, dat dacht ik ook, en in feite heb ik hem al. De enige complicatie is dat mikstore een afgezaagde bedradingskit stuurde samen met een oudere 10e generatie spiegel schakelaar, die totaal verschillend is van de 11e generatie. Mijn doel is om hem zo dicht mogelijk bij de 11e generatie methode te bedraden, wat betekent dat ik een bron moet vinden voor de nieuwere 11e generatie spiegel schakelaar.

Verder is de "zwarte doos" die met de goedkopere kit van mikstore is meegeleverd 100% geen OEM en waarschijnlijk gevoelig voor storingen, dus ik wil hem uit mijn kabelboom bedraden. Dat was tenminste mijn ervaring met de 10e generatie hirev spiegel kit, die een vergelijkbare niet-oem "zwarte doos" had die een serieus storingspunt bleek te zijn, zo erg zelfs dat hirev de kit stopzette.
 
Discussion starter · #27 ·
Voor een 11e generatie Honda, in jouw situatie, zoals een Touring met BSM, Heat en LED-knipperlichten, zou het simpelweg vastzetten van een jumper van sleuf 14 op de witte spiegelbedieningsschakelaar terug naar sleuf 20 op de grijze raambedieningsschakelaar aan de bestuurderszijde alles zijn wat je nodig hebt op de witte connector voor de spiegelbedieningsschakelaar (het is een groene draad op de foto's). Het vastzetten van 2 draden van de grijze raambedieningsschakelaar aan de bestuurderszijde, negatief in sleuf 26 en positief in sleuf 27 en vervolgens het gebruik van deze 2 draden (wit en zwart op de foto's) om de spiegelmotordraden van de toevoeging van de motorkit aan te sturen, zou in theorie moeten werken. De draden van 26 en 27 zouden rechtstreeks naar de kleine 2-pins connector in je kit moeten gaan en niet in de witte connector die naar de spiegel gaat. Nogmaals, ik weet niet wat ze hebben gedaan in de bedieningsschakelaars die ze met de kit hebben meegestuurd. Ze hebben ze mogelijk intern aangepast om de noodzaak van de controlebox in je kit te omzeilen, dus dit werkt mogelijk niet, maar ik zou het proberen met jumperdraden voor proof of concept voordat ik iets permanent vastzet. Vastzetten is eenvoudig... losmaken niet.
 
Klinkt alsof je alleen de motorkit hebt gekocht? Ik had alleen de motorkit gekocht en deze in mijn niet-LED-spiegels geïnstalleerd en de aftermarket bedieningskast gebruikt. Toen Mikstore de complete kit begon te verkopen, bestelde ik deze vanwege het installatiegemak. Ik wilde gewoon de spiegels niet opnieuw openmaken en ermee bezig zijn. Beide kits die ze me stuurden, bevatten de juiste spiegelbedieningsschakelaar (afkomstig van een Pilot, neem ik aan). Beide schakelaars die ze me stuurden, waren perfect voor mijn 11e generatie Si. Ik weet niet hoe de A-Spec spiegelbedieningsschakelaar eruitziet of het bedieningspaneel op je bestuurdersdeur?

Als je de spiegels installeert en de onhandige plug-and-play bedieningskast wilt elimineren, is dit misschien mogelijk, maar zoals ik al eerder zei, hadden de raamschakelaars die ze voor de bestuurders- en passagiersdeur in de complete kit stuurden hetzelfde onderdeelnummer als mijn auto, maar ik weet niet of ze erin zijn gegaan en jumpers in de schakelaars hebben toegevoegd? Ik gok dat ze dat hebben gedaan, anders zouden ze ze natuurlijk niet hebben geleverd, omdat ze meerdere markten en uitrustingsniveaus bedienen, dus ik weet het echt niet. Ik heb de nieuwe schakelaars toegevoegd bij mijn installatie. Als opmerking: ik had geen problemen met de plug-and-play setup in de 6 maanden dat deze in mijn auto zat, dus het was betrouwbaar.

Als je een Acura hebt, moet je mogelijk de spiegelbedieningsschakelaar van de MDX halen, als wat ze je hebben gestuurd niet in je spiegelconnectoren past?

Voor een 11e generatie Honda, in jouw situatie, zoals een Touring met BSM, Heat en LED-richtingaanwijzers, zou het voldoende zijn om gewoon een jumper van sleuf 14 op de witte spiegelbedieningsschakelaar naar sleuf 20 op de grijze raambedieningsschakelaar aan de bestuurderskant te plaatsen (het is een groene draad op de foto's). Het plaatsen van 2 draden van de grijze raambedieningsschakelaar aan de bestuurderskant, negatief in sleuf 26 en positief in sleuf 27, en vervolgens het gebruik van deze 2 draden (wit en zwart op de foto's) om de spiegelmotordraden van de add-the-motors kit aan te sturen, zou in theorie werken. De draden van 26 en 27 zouden rechtstreeks naar de kleine 2-pins connector in je kit moeten gaan en niet in de witte connector die naar de spiegel gaat. Nogmaals, ik weet niet wat ze hebben gedaan in de bedieningsschakelaars die ze met de kit hebben meegestuurd. Ze hebben ze mogelijk intern gewijzigd om de noodzaak van de bedieningskast in je kit te omzeilen, dus dit werkt mogelijk niet, maar ik zou het proberen met jumperdraden voor proof of concept voordat ik iets permanent vastzet. Vastzetten is eenvoudig... losmaken niet.
View attachment 16966 View attachment 16967 View attachment 16968 View attachment 16969 View attachment 16970
Geweldig, bedankt voor de gedetailleerde reactie. Om de een of andere reden kan ik momenteel geen foto's plaatsen (misschien omdat ik nieuw ben). Maar wanneer ik die mogelijkheid krijg, zal ik foto's plaatsen van de achterkant van de 10e generatie schakelaar die bij mijn automatische opvouwkit werd geleverd en de nieuwere schakelaar waarvan ik er vrij zeker van ben dat deze bij de C-kit wordt geleverd.

Oké, maakt niet uit. Ik heb het uitgevogeld. De eerste foto is de 10e generatie schakelaar en de tweede foto is de nieuwere schakelaar.

De autofold mikstore kit past zich in principe aan tussen de 2 pinpatronen en bedraadt de spiegels heel anders dan de C-kit.
Image
Image
 
Discussion starter · #29 ·
Excuses, ik was je vraag over de foto vergeten. Ik heb een foto van de pinnen op mijn spiegel schakelaar bijgevoegd, en ja, de spiegels werken via de schakelaar en kunnen zelfs in de head unit in de instellingen worden in- en uitgeschakeld. Omdat ik alleen pinnen heb toegevoegd aan mijn bestaande witte spiegel schakelaar stekker, was de pasvorm geen probleem met de Model C kit. Heb je al vorderingen gemaakt met je project?
 
Mijn excuses, ik was uw vraag over de foto vergeten. Ik heb een foto van de pinnen op mijn spiegelschakelaar toegevoegd, en ja, de spiegels werken via de schakelaar en kunnen zelfs in de head unit in de instellingen worden in- en uitgeschakeld. Omdat ik alleen pinnen heb toegevoegd aan mijn bestaande witte spiegelschakelaarstekker, was de pasvorm geen probleem met de Model C-kit. Heeft u vorderingen gemaakt met uw project?

View attachment 17077
Ik heb wat vooruitgang geboekt. Ik kon onafhankelijk dezelfde spiegelschakelaar vinden die u op de foto heeft gezet. Ik heb ook het mikstore autofold-harnas aangepast om de zwarte doos als proof of concept te bedraden en kon het aan het werk krijgen.

Dus op dit punt moet ik de spiegels uit elkaar halen om de vouwmotoren te installeren, wat ik een beetje vrees omdat ik weet dat het een PIA zal zijn. Daarna zal ik proberen het op de OEM/C-kit manier te bedraden. De open vraag is of mijn OEM-raamschakelaars zullen werken. Ik denk dat ze dat wel zullen doen, omdat ik visueel heb bevestigd dat ze pinnen op de juiste plaatsen hebben en ik heb gesproken met iemand die een iets andere route heeft gevolgd dan ik, maar desondanks met succes zijn OEM-raamschakelaars heeft gebruikt. Als al het andere faalt, heb ik de terugval van het aangepaste mikstore-harnas en de 10e generatie schakelaar om mee te gaan.

Uiteindelijk, als alles volgens plan verloopt, zal ik in staat zijn om de autofold-kit precies zoals de OEM/C-methode te bedraden en de noodzaak te vermijden om een draad onder het dashboard tussen de deuren door te trekken, wat het in mijn ogen waard zal zijn, tegen de kosten van de onafhankelijk aangeschafte spiegelschakelaar.
 
Discussion starter · #32 ·
Aan de positieve kant, aangezien je al de geïntegreerde LED's in je spiegels hebt, zijn de spiegelkappen veel gemakkelijker uit elkaar te halen dan de niet-LED spiegelkappen. Wanneer je begint met het loswrikken van de spiegelkappen, doe dit dan met de spiegels nog op de auto voor de nodige hefboomwerking (hetzelfde geldt voor het verwijderen van het spiegelglas), en begin met wrikken direct boven de LED-strip. Wees geduldig, veel subtiel gewiebel, en probeer plectrums te gebruiken om onder een paar clips te komen terwijl je ze demonteert, vooral de 3 grote clips die het dichtst bij het autoraam zitten. Zodra de kappen vrij zijn, wordt het verwijderen van het spiegelglas gemakkelijker. De spiegelsteel heeft een tweedelige afdekking. Enorme pijn, maar het moet uit elkaar om bij de basisschroeven te komen. Werk dit met de spiegel van de auto af. De kabelboom van de deur naar de spiegel moet door een gat dat veel kleiner is dan de pinconnector (Honda-connectoren met micropinnen, worden niet graag ont-pint), dus ik trok de behuizing van de kabelboom terug en knipte elke draad verspringend met tussenpozen van 1/2. Nadat ik de kabelboom door de nieuwe motorassemblage met de 2 nieuwe motoraandrijfdraden had geleid, soldeerde ik elke draad en gebruikte ik krimpkous. Het verspringen van de draden voorkomt een bobbel, zoals een muis in een slang en is handig, want als ik me goed herinner, hebben een paar van de draden dezelfde kleur. Succes met het project. Het is een pijn in de kont, maar het is het waard.
 
Aan de positieve kant, aangezien je al de geïntegreerde LED's in je spiegels hebt, zijn de spiegelkappen veel gemakkelijker uit elkaar te halen dan de niet-LED spiegelkappen. Wanneer je begint met het loswrikken van de spiegelkappen, doe dit dan met de spiegels nog op de auto voor de hefboomwerking (hetzelfde met het verwijderen van het spiegelglas), en begin met wrikken direct boven de LED-strip. Wees geduldig, veel subtiel gewiebel, en probeer pikkers te gebruiken om onder sommige clips te komen terwijl je ze demonteert, vooral de 3 grote clips die het dichtst bij het autoraam zitten. Zodra de kappen vrij zijn, wordt het verwijderen van het spiegelglas gemakkelijker. De spiegelsteel heeft een tweedelige afdekking. Enorme pijn, maar het moet uit elkaar om bij de basisschroeven te komen. Werk dit met de spiegel van de auto. De kabelboom van de deur naar de spiegel moet door een gat dat veel kleiner is dan de pinconnector (Honda connectoren met micro pinnen, houden er niet van om te ontpinnen), dus ik trok de behuizing van de kabelboom terug en sneed elke draad verspringend met tussenpozen van 1/2. Nadat ik de kabelboom door de nieuwe motorassemblage met de 2 nieuwe motoraandrijfdraden had geleid, soldeerde ik elke draad en gebruikte krimpkous. Het verspringen van de draden voorkomt een klomp, zoals een muis in een slang en is handig, want als ik me goed herinner, hebben een paar van de draden dezelfde kleur. Veel succes met het project. Het is een pijn in de kont, maar het is het waard.
Geweldig, nogmaals bedankt voor het advies. Ik was zeker van plan om de spiegel en de kap te verwijderen voordat ik de assemblage van de deur verwijderde, en dankzij jou zal ik proberen de kap er eerst af te halen voordat ik de lens verwijder. Ik heb een paar ontpenningsgereedschappen waarmee ik in het verleden succes heb gehad met het ontpennen van Honda-harnassen, die ik van plan ben te gebruiken. Sterker nog, ik zal waarschijnlijk gewoon het deurpaneel dit weekend verwijderen en het ontpinnen van de spiegelconnector oefenen voordat ik de volledige monty probeer.
 
2 draden voor de richtingaanwijzerspiegels of voor het opvouwbare deel?
Ik heb de elektrisch inklapbare spiegel met geïntegreerde LED-richtingaanwijzers toegevoegd aan mijn 2022 Civic Si. Ik had eerder gepost dat ik de elektrisch inklapbare spiegelkit van Mikstore had toegevoegd. Het was geen leuke installatie, maar het was cool om de originele spiegels te laten inklappen en uitklappen met het vergrendelen en ontgrendelen van het voertuig, maar ik wilde altijd de geïntegreerde LED-richtingaanwijzers. Toen Mikstore de Model C aanbood, een plug-and-play complete spiegelkit, sprong ik erop. Een beetje prijzig met meer dan $700 US, maar zeker de moeite waard om de LED-richtingaanwijzers met verwarming, BSM en elektrisch inklappen te hebben. Ik spring erin om de installatie met jullie te delen, voor het geval je nerveus bent om de installatie te proberen, en om relevante instructies te geven voor de Noord-Amerikaanse Civics. Mijn installatie was in mijn 2022 Honda Civic Si die al Blind Spot Monitoring en verwarmde spiegels had, maar kan anderen met andere 11e generatie modellen helpen. De instructies van Mikstore waren een beetje verwarrend, dus hopelijk haalt wat ik toevoeg de verwarring uit de installatie. Alles wat werd geleverd was OE Honda en werd letterlijk in de fabrieksconnectoren vastgezet, behalve 2 draden die getapt moesten worden, wat super cool was. Het is zo OE dat na de installatie de inklapbare spiegels verschijnen in mijn instellingen op mijn centraal gemonteerde dashboarddisplay, waardoor ik ze via mijn head unit kan in- of uitschakelen, wat weer super cool is.
 
Ik ben deze installatie aan het doen en heb het moeilijk omdat dit mijn eerste ervaring met bedrading is. Ik zit vast met het krijgen van de groene 23-draad in de grijze stekker. Hoe moeten deze pinnen in de stekker gaan? Ik weet niet welke kant boven is. Ook de raad in de instructies van "zorg ervoor dat de stekker ontgrendeld is" is voor mij niet logisch. Kan iemand me een handje helpen?
 
Discussion starter · #37 ·
Excuses, ik volg het forum niet vaak. Lijst met klusjes met landschapsarchitectuur houdt me bezig. De verwijzing naar ontgrendelen verwijst naar het kleine lipje op de stekker dat met een juweliersschroevendraaier kan worden bewogen. Het vergrendelingslipje komt slechts een paar millimeter omhoog, maar zorgt ervoor dat de nieuwe pin in de connector kan glijden totdat deze vastzit. In principe zorgt het ervoor dat het vastklikt. De insteekrichting moet het vergrendelingslipje op de bedradingsconnector naar beneden gericht zijn naar het kleinere gat dat wordt gebruikt om de pin los te maken, indien nodig. Na het insteken gebruik ik een platte punt van een juwelier om ervoor te zorgen dat de ingebrachte draad goed zit, en dan een lichte ruk om er zeker van te zijn dat het goed zit. Druk het vergrendelingslipje weer naar beneden en je bent klaar.
 
Excuses, ik volg het forum niet vaak. Lijst met klusjes met landschapsarchitectuur houdt me bezig. De verwijzing naar ontgrendelen verwijst naar het kleine lipje op de stekker dat met een juweliersschroevendraaier kan worden bewogen. Het vergrendelingslipje komt slechts een paar millimeter omhoog, maar zorgt ervoor dat de nieuwe pin in de connector kan glijden totdat deze vastzit. In principe zorgt het ervoor dat het vastklikt. De insteekrichting moet het vergrendelingslipje op de bedradingsconnector naar beneden wijzen in de richting van het kleinere gat dat wordt gebruikt om de pin los te maken, indien nodig. Na het plaatsen gebruik ik een platte punt van een juwelier om ervoor te zorgen dat de geplaatste draad goed zit, en dan een lichte ruk om er zeker van te zijn dat het goed zit. Druk het vergrendelingslipje weer naar beneden en je bent klaar.
Bedankt!

Met betrekking tot het bedraden van de richtingaanwijzers heb ik problemen met de toegang tot de plek waar de zekeringkast zich bevindt, en waar je een gat hebt gemaakt om de draden van de cabine naar de deurstekker te leiden. Ik ben niet duidelijk over dat hele proces. Hoe had je genoeg ruimte om een gat te maken?
 
Excuses, ik volg het forum niet vaak. De lijst met klusjes met landschapsarchitectuur houdt me bezig. De verwijzing naar ontgrendelen verwijst naar het kleine lipje op de stekker dat met een juweliersschroevendraaier kan worden bewogen. Het vergrendelingslipje komt slechts een paar millimeter omhoog, maar zorgt ervoor dat de nieuwe pin in de connector kan glijden totdat deze vastzit. In principe zorgt het ervoor dat het vastklikt. De insteekrichting moet het vergrendelingslipje op de bedradingsconnector naar beneden wijzen in de richting van het kleinere gat dat wordt gebruikt om de pin los te maken, indien nodig. Na het plaatsen gebruik ik een platte punt van een juwelier om ervoor te zorgen dat de geplaatste draad goed zit, en dan een lichte ruk om er zeker van te zijn dat het goed zit. Druk het vergrendelingslipje weer naar beneden en je bent klaar.
Bedankt!

Met betrekking tot het bedraden van de richtingaanwijzers heb ik problemen met de toegang tot de plek waar de zekeringkast zich bevindt, en waar je een gat hebt geponst om de draden van de cabine naar de deurstoot te leiden. Ik ben niet duidelijk over dat hele proces. Hoe had je genoeg ruimte om een gat te ponsen?
 
21 - 39 of 39 Posts