11th Gen Civic Forum banner
21 - 40 of 44 Posts
Beslissing voornamelijk genomen vanwege 0,9% APR! SI here I come, nu een aantal dealers e-mailen om de blauwe te vinden, wat oude items op mijn 10e generatie hatch ruilen, een offerte van Carmax krijgen om de dealer te matchen of te overtreffen en me voorbereiden op het vervelende proces van het kopen van een auto.
Wie biedt 0,9% op de SI aan? Honda finance zegt niets van dien aard?

Wie biedt 0,9 aan op de SI? Honda finance zegt niets van die aard?
Ik was ook benieuwd en ontdekte dat alleen metro Honda 0,9 aanbiedt voor modellen uit 2024.... Ik weet niet of de SI daaronder zal vallen (meestal sluit dit de SI uit)

Ik wens OP veel succes met zijn zoektocht!

Niet langer op zoek naar prestaties, meer op gas kilometers, maar de SI rijdt als een droom en de Hybrid valt in vergelijking weg tijdens mijn proefrit. Niet over PK's gesproken, maar de bochten zijn heel anders.

Kan iemand die de hybride bezit commentaar geven als ze in de buurt van 47 mpg komen?

SI Eigenaren: hoe is uw gemiddelde mpg?
Si voor handgeschakeld en hybride voor automatisch. Dat is mijn bepalende factor. Ik krijg persoonlijk een 25 Si.

Discussion starter · #24 ·
Welnu, je eerste zin zegt dat je niet langer op zoek bent naar prestaties en dat mpg belangrijker is, dus ik zou voor de hybride gaan als ik jou was.

Ik ben enthousiast als ik probeer de mpg van mijn EX te maximaliseren, wat meestal rond de 38-39 mpg gecombineerd is. Ik denk dat handgeschakelde versnellingsbakken leuk zijn, maar ze zijn niet zo leuk in het dagelijks leven.
De beslissende factor is de APR op de SI, en ik dacht bij mezelf, ik ben het grootste deel van de tijd tegen het verkeer van en naar mijn werk, ook de kinderen stemmen op de SI omdat dat binnenkort een hand-me-down zou kunnen zijn.

Aegean Blue zou voor mij prima zijn. Als ze vandaag blauw hadden gehad, had ik mezelf een nieuwe auto gekocht!

Trouwens, de dealer vindt het prima dat ik mijn velgen verwissel, waarom staan ze erop dat het geen wieldoppen kunnen zijn en dat er minimaal profiel op de banden moet zitten?
Boost Blue is alleen voor de hatchback, dus Sport, Sport Touring en R. Ik zou persoonlijk de voorkeur geven aan Aegean, maar de Boost begint me zeker te bevallen.

Ik wou dat de dealer me EX-banden en -velgen op de Sport had laten zetten, lol.

Discussion starter · #27 ·
boost blue is alleen voor de hatchback, dus dat is sport, sport touring en R. Ik zou persoonlijk de aegean verkiezen, maar de boost begint me zeker te bevallen.

ik wou dat de dealer me de EX-banden en -wielen op de sport had laten zetten lol.
Ik verkies het boost blue, maar ik ben nog steeds blij met aegean blue. Het oranje is me nog niet bevallen en net als blauw niet op voorraad in mijn omgeving.

Ik zag een bericht waarin de EX-wielen op classifieds werden verkocht als je in socal bent

Controleer verschillende dealers, ze hebben het voor 2024 SI, afhankelijk van hun voorraad

View attachment 22683
Ze kunnen deze niet eens verplaatsen in Commiefornia zonder 0,9 aan te bieden. Als dat een echte apr voor dit voertuig is, zou ik het nemen. Ik vermoed dat ze een zekere vraag zullen hebben om veel aan te betalen om je de 0,9 te bezorgen. Laat ons weten hoe het gaat.

Discussion starter · #30 ·
Ze kunnen deze niet eens verplaatsen in Commiefornia zonder 0,9 aan te bieden. Als dat een echte apr voor dit voertuig is, dan zou ik het nemen. Ik vermoed dat ze een flinke aanbetaling zullen eisen om je de 0,9 te geven. Laat ons weten hoe het gaat.
Andere dealers hebben 0,9 aangeboden, ik heb geen haast, een beetje uitgeblust van mijn bezoek gisteren. Ik heb me verdiept in de aankoop van de SI buiten de staat, een behoorlijk pijnlijk proces om hem in mijn thuisstaat te registreren.

Ik moet nog steeds op zoek naar een paar oem-wielen om te wisselen.

Ik haal bijna 40 mpg op de snelweg met mijn Si, een goede ~35 mpg van en naar het werk elke dag door licht stadsverkeer, en ~27 mpg als ik in de stad rondrijd. Hoe graag ik ook de bijna 50 mpg zou willen halen die ik van de nieuwe hybride heb zien rapporteren, ik denk niet dat ik de handling of de handgeschakelde versnellingsbak ervoor zou verruilen.

Ik rijd nu bijna 40 jaar en de versnellingsbak is verreweg de mooiste die ik ooit heb mogen bezitten.
Ik krijg dezelfde kilometerstand. Het is best verbazingwekkend. Ik rijd er altijd mee in de sportmodus en ben enthousiast met mijn acceleratie bij het oprijden van snelwegen. Ik stel me voor dat als ik dat niet zou doen en hem in de "normale" modus zou laten staan, mijn kilometerstand nog beter zou zijn.

Mijn zoon rijdt in mijn 10e generatie Si en zijn vriend die in een WRX rijdt, is behoorlijk jaloers, vooral omdat de WRX premium brandstof nodig heeft.

Het is zo leuk om in mijn '23 Si te rijden. Mijn vrouw heeft een '24 Sport Touring met een CVT. Het is objectief gezien een mooiere auto met leer, verwarmde stoelen, digitaal dashboard, enz., maar het is lang niet zo leuk om in te rijden.

Ik krijg dezelfde kilometerstand. Het is best verbazingwekkend. Ik rijd altijd in de sportmodus en ben enthousiast met mijn acceleratie bij het oprijden van snelwegen. Ik stel me voor dat als ik dat niet zou doen en het in de "normale" modus zou laten, mijn kilometerstand nog beter zou zijn.

Mijn zoon rijdt in mijn 10e generatie Si en zijn vriend die in een WRX rijdt is behoorlijk jaloers, vooral omdat de WRX premium brandstof nodig heeft.

Het is zo leuk om in mijn '23 Si te rijden. Mijn vrouw heeft een '24 Sport Touring met een CVT. Het is objectief gezien een mooiere auto met leer, verwarmde stoelen, digitaal dashboard, etc., maar het is lang niet zo leuk om in te rijden.
Ik denk dat dat een van de dingen is die me het meest verrasten aan de Si - ik krijg dat soort kilometerstand zonder er veel moeite voor te doen.

De auto hiervoor was een STi die op een goede dag ongeveer 18 MPG haalde en premium brandstof verbruikte. Hoewel er een paar dingen zijn die ik mis aan die auto, is de kilometerstand er zeker niet een van...

Ik krijg dezelfde gas kilometers. Het is best verbazingwekkend. Ik rijd er altijd mee in de sportmodus en word enthousiast met mijn acceleratie bij het oprijden van snelwegen. Ik stel me voor dat als ik dat niet zou doen en hem in de "normale" modus zou laten, mijn kilometers nog beter zouden zijn.

Mijn zoon rijdt in mijn 10e generatie Si en zijn vriend die in een WRX rijdt is behoorlijk jaloers, vooral omdat de WRX premium brandstof nodig heeft.

Het is zo leuk om in mijn '23 Si te rijden. Mijn vrouw heeft een '24 Sport Touring met een CVT. Het is objectief gezien een mooiere auto met leer, verwarmde stoelen, digitaal dashboard, etc., maar het is lang niet zo leuk om in te rijden.
Ik heb de Sport Touring met de handgeschakelde versnellingsbak, het beste van beide werelden IMO

Gelukkig sta ik niet in de file van en naar mijn werk. Ik haal ongeveer 28-30 mpg met mijn 10e generatie, zeg dat de Hybrid 15 mpg meer haalt, dat is zo verleidelijk. Begrijp me niet verkeerd, toen ik jonger was, zou ik voor de Type R gaan, de Civic is de beste pendelauto voor mij, maar niet voor lange reizen.
Nou, je moet de wiskunde doen die omvat hoeveel mijlen je per jaar rijdt en hoe lang je verwacht de auto te houden. Beoordeel dan of de besparingen de moeite waard zijn in vergelijking met de rijervaring (als je het gevoel hebt of aanneemt dat het beter zou zijn in de Si).

Laten we je afgeronde beste/slechtste scenario's voor brandstofverbruik gebruiken: 30 MPG voor de Si en 45 voor de nieuwe Civic Hybrid, en dat je 12.000 mijl per jaar rijdt.

In één jaar zou de Si 400 gallons verbruiken, terwijl de 45 MPG Hybrid 266,67 gallons zou gebruiken, een verschil van 133,33 gallons.

Als je de auto (zeg) 12 jaar en 144.000 mijl houdt, waarschijnlijk een overschatting gezien de agressieve brandstofverbruikscijfers, dan is dat 1600 gallons minder brandstof - tegen $4/gallon, $6400 over twaalf jaar.

Dat is net geen $45/maand.

Hoe minder je rijdt, hoe dichter de twee bij elkaar komen in IRL brandstofverbruik, of hoe goedkoper benzine is waar je bent, hoe minder verschil de hybride maakt in de uiteindelijke kosten.

Als je bijvoorbeeld maar 9.000 mijl per jaar rijdt en de auto maar 7 jaar zou houden, dan zou dat 300-200 = 100 gallons per jaar besparen met de Hybrid, in totaal 700 gallons bespaard, of $2800 - iets meer dan $33,33/maand.

(Pas de besparingen iets aan, want je zou de Si waarschijnlijk met 91 Octane Premium brandstof rijden, maar 87 Regular in de Hybrid.)

Qua MSRP is de 2024 Si $29.950, de 2025 Civic Sport Hybrid (niet-Touring) heeft een MSRP van $28.750 en de Sport Touring Hybrid $31.750.

Dus wat is het?

Als je de Hybrid kocht "voor de brandstofbesparing", maar veel tijd zou besteden aan het nadenken over "wat als ik de Si had gekregen" tijdens het rijden, is dat dan $33-45 per maand waard, plus het prijsverschil, plus welke andere functies er ook verschillend zijn (leer, stereo, enz.)?

Of, als je de Si voor meer dan de Sport Hybrid kocht, zou je dan denken "man, ik rijd gewoon dagelijks met deze auto, wie geeft er in godsnaam om of hij een sperdifferentieel en een rev-matching zesversnellingsbak heeft, ik rijd gewoon 15 mijl per dag in elke richting in de file of op rechte snelwegen 90% van de tijd" en nadenken over hoe $45/maand geen kleingeld is?

Discussion starter · #38 ·
9/5/24 Update

Ik kan een niet-restitueerbare aanbetaling doen voor een 2024 aegean blue SI en ze zullen een overdracht doen. Dit geeft me een angst, wat als ze het niet kunnen krijgen en ik nu vastzit aan deze dealer en een 2024-model.

9/5/24 Update

Ik kan een niet-restitueerbare aanbetaling doen voor een 2024 aegean blue SI en ze zullen een overdracht doen. Dit geeft me een angst, wat als ze het niet kunnen krijgen en ik nu vastzit aan deze dealer en een 2024-model.
Als ze zich uiteindelijk terugtrekken uit hun kant van de deal, vermoed ik dat je wettelijk gezien recht hebt op je aanbetaling terug. Bekijk de aanbetalingspapieren voordat je ze ondertekent en zorg ervoor dat er geen vervangingen zijn zonder jouw toestemming

Niet langer op zoek naar prestaties, meer op gas kilometers, maar de SI rijdt als een droom en de Hybrid valt in vergelijking weg tijdens mijn proefrit. Niet over PK's gesproken, maar de bochten zijn heel anders.

Kan iemand die de hybride bezit, commentaar geven als ze in de buurt van 47 mpg komen?

SI Eigenaren: hoe is je gemiddelde mpg?
Ik heb een '24 Sport Touring Hatch met 6 versnellingen en ik haal iets meer dan 37 mpg in gemengd/voornamelijk stadsverkeer. Ik ben over het algemeen best tevreden met de auto.

21 - 40 of 44 Posts