Gelukkig sta ik niet in de file van en naar mijn werk. Ik haal ongeveer 28-30 mpg met mijn 10e generatie, zeg dat de Hybrid 15 mpg meer haalt, dat is zo verleidelijk. Begrijp me niet verkeerd, toen ik jonger was, zou ik voor de Type R gaan, de Civic is de beste pendelauto voor mij, maar niet voor lange reizen.
Nou, je moet de wiskunde doen die omvat hoeveel mijlen je per jaar rijdt en hoe lang je verwacht de auto te houden. Beoordeel dan of de besparingen de moeite waard zijn in vergelijking met de rijervaring (als je het gevoel hebt of aanneemt dat het beter zou zijn in de Si).
Laten we je afgeronde beste/slechtste scenario's voor brandstofverbruik gebruiken: 30 MPG voor de Si en 45 voor de nieuwe Civic Hybrid, en dat je 12.000 mijl per jaar rijdt.
In één jaar zou de Si 400 gallons verbruiken, terwijl de 45 MPG Hybrid 266,67 gallons zou gebruiken, een verschil van 133,33 gallons.
Als je de auto (zeg) 12 jaar en 144.000 mijl houdt, waarschijnlijk een overschatting gezien de agressieve brandstofverbruikscijfers, dan is dat 1600 gallons minder brandstof - tegen $4/gallon, $6400 over twaalf jaar.
Dat is net geen $45/maand.
Hoe minder je rijdt, hoe dichter de twee bij elkaar komen in IRL brandstofverbruik, of hoe goedkoper benzine is waar je bent, hoe minder verschil de hybride maakt in de uiteindelijke kosten.
Als je bijvoorbeeld maar 9.000 mijl per jaar rijdt en de auto maar 7 jaar zou houden, dan zou dat 300-200 = 100 gallons per jaar besparen met de Hybrid, in totaal 700 gallons bespaard, of $2800 - iets meer dan $33,33/maand.
(Pas de besparingen iets aan, want je zou de Si waarschijnlijk met 91 Octane Premium brandstof rijden, maar 87 Regular in de Hybrid.)
Qua MSRP is de 2024 Si $29.950, de 2025 Civic Sport Hybrid (niet-Touring) heeft een MSRP van $28.750 en de Sport Touring Hybrid $31.750.
Dus wat is het?
Als je de Hybrid kocht "voor de brandstofbesparing", maar veel tijd zou besteden aan het nadenken over "wat als ik de Si had gekregen" tijdens het rijden, is dat dan $33-45 per maand waard, plus het prijsverschil, plus welke andere functies er ook verschillend zijn (leer, stereo, enz.)?
Of, als je de Si voor meer dan de Sport Hybrid kocht, zou je dan denken "man, ik rijd gewoon dagelijks met deze auto, wie geeft er in godsnaam om of hij een sperdifferentieel en een rev-matching zesversnellingsbak heeft, ik rijd gewoon 15 mijl per dag in elke richting in de file of op rechte snelwegen 90% van de tijd" en nadenken over hoe $45/maand geen kleingeld is?