11th Gen Civic Forum banner

Vragen over koelvloeistof en remvloeistof

2.1K views 10 replies 7 participants last post by  dxdxto  
#1 ·
Ik was benieuwd naar welke vervangende vloeistoffen ik moest gebruiken voor mijn remmen en motorkoelvloeistof. Ik weet dat veel mensen bij OEM blijven, maar is er echt iets beters? l Zijn beide vloeistofservices ook bedoeld om af te tappen en te vullen? Ontluchten? Hoe zit het met het vervangen van de PCV-klep? Ik was online op zoek naar tutorialvideo's, maar ik dacht dat het hier sneller zou gaan.

#2 ·
Aftappen/vullen/ontluchten van Honda blauwe koelvloeistof op elk moment vóór 100.000 mijl, wanneer u het gevoel heeft dat het goed is.
Remvloeistof weet ik niet zeker. Ik geloof dat er op de dop staat alleen dot 3, maar mensen schakelen over op dot 4 voor het circuit, zo lijkt het. Wanneer u de remmen ontlucht, wilt u de luchtbellen en zwarte troep eruit halen. Ik weet niet hoe ik de pcv-klep moet onderhouden. Waar is Heartland?

#3 ·
Koelvloeistof aftappen/vullen/ontluchten Honda blauw op elk moment vóór 100.000 mijl als je het gevoel hebt dat het goed moet zijn.
Remvloeistof weet ik niet zeker. Ik geloof dat er op de dop alleen DOT 3 staat, maar mensen schakelen over op DOT 4 voor het circuit, zo lijkt het. Als je de remmen ontlucht, wil je de luchtbellen en zwarte troep eruit halen. Ik weet niet hoe ik de PCV-klep moet onderhouden. Waar is Heartland
Die Heartland-video's zouden mijn gids worden, lol, hij was echt goed in exacte procedures.

Ik ga de radiator aftappen en vullen, maar weet niet zeker wat het vulniveau in de radiator zelf is. Ik weet zeker dat ik het wel zal uitzoeken.

Ik heb een paar mensen gezien die de remmen aftappen via het vulgat met een vacuĂĽm, maar ik pomp gewoon de remmen met een losgekoppelde leiding. Is het nodig om precies dezelfde remvloeistof als Honda te gebruiken, veroorzaakt het mengen van de twee problemen?

#4 ·
De OEM PCV-klep voor de 2.0 is onderdeelnummer 17130-5A2-A01.

De enige persoon die ik ooit een PCV-klep heb zien vermelden, was cleanneon toen hij de onderhoudslijst deelde (https://www.civic11forum.com/thread...maintenance-schedule.6514/?post_id=64164&nested_view=1&sortby=oldest#post-64164), waarin stond dat je deze elke 30.000 km moet vervangen, samen met de remvloeistof en CVT-vloeistof. Lijkt zich aan de rechterkant van de kleppendeksel aan de achterkant te bevinden; lijkt niet al te moeilijk te vervangen. En het is ook niet vreselijk duur.

#9 ·
De OEM PCV-klep voor de 2.0 is onderdeelnummer 17130-5A2-A01.

De enige persoon die ik ooit een PCV-klep heb zien vermelden, was cleanneon toen hij de onderhoudslijst deelde (https://www.civic11forum.com/thread...maintenance-schedule.6514/?post_id=64164&nested_view=1&sortby=oldest#post-64164), waarin hij verklaarde dat je deze elke 30.000 moet vervangen, samen met de remvloeistof en de CVT-vloeistof. Lijkt zich aan de rechterkant van de kleppendeksel aan de achterkant te bevinden; lijkt niet al te moeilijk te vervangen. En het is ook niet vreselijk duur.
De handleiding van de eigenaar zegt niets over het vervangen van de PCV-klep bij 30.000. Waarschijnlijk een lijst die een dealer heeft uitgebracht om u meer onnodige diensten te verkopen.

#5 ·
De radiator moet vol zijn met een kit als deze om hem meer dan vol te hebben terwijl de auto draait om de lucht uit het systeem te krijgen, dan laat je de auto afkoelen, steek je de trechter in en doe je de overgebleven koelvloeistof terug in je container. Zorg ervoor dat uw reservoir zich in het bereik op de kan bevindt wanneer u klaar bent. Laat de auto lang genoeg draaien om de radiateurventilatoren twee keer te laten inschakelen om de koelvloeistof te laten circuleren en de luchtbellen te verwijderen.