11th Gen Civic Forum banner

Code U0416-68 HELP!

757 views 2 replies 2 participants last post by  GOTBREAD25?  
#1 ·
Hé allemaal, ik ben hier op zoek naar antwoorden en hulp. Mijn auto rijdt de laatste tijd traag, hij rijdt bijna als een atmosferische motor in plaats van een turbomotor vanwege het verlies aan boost waar ik momenteel mee te maken heb. De auto haalt slechts 12 psi bij vol gas en daalt naar ongeveer 5 psi, dus zonder CEL of andere soorten lampjes op het dashboard besloot ik de auto gewoon te scannen op codes en verrassend genoeg verscheen de code “U0416-68”, dus ik heb een beetje onderzoek gedaan en ontdekte dat het iets te maken heeft met de VSA/ABS-module. Ik heb ook geprobeerd de code te wissen, ben gaan rijden, de code kwam terug en geen verbetering van de boost. Dus per Google:

“Wanneer een kritieke VSA-component defect raakt of foute gegevens levert, kan de ECU een “noodloopmodus” activeren om de motor en transmissie te beschermen tegen mogelijke schade. Deze modus beperkt doorgaans het motorvermogen, inclusief de turbodruk.”

ik ben hier alleen maar op zoek naar antwoorden, of als iemand hetzelfde heeft meegemaakt, voordat ik hem naar de dealer breng.

#2 ·
Hé allemaal, ik ben hier op zoek naar antwoorden en hulp. Mijn auto rijdt de laatste tijd traag, hij loopt bijna als een atmosferische motor in plaats van een turbomotor vanwege het verlies van boost waar ik momenteel mee te maken heb. De auto haalt slechts 12 psi bij vol gas en daalt naar ongeveer 5 psi, dus zonder CEL of andere lampjes op het dashboard besloot ik de auto te scannen om te zien of er codes waren en verrassend genoeg verscheen de code “U0416-68”, dus ik deed een beetje onderzoek en ontdekte dat het iets te maken heeft met de VSA/ABS-module. Ik heb ook geprobeerd de code te wissen, ben gaan rijden, de code kwam terug en geen vooruitgang met de boost. Dus per Google

“Wanneer een kritieke VSA-component defect raakt of foute gegevens levert, kan de ECU een “noodloopmodus” activeren om de motor en transmissie te beschermen tegen mogelijke schade. Deze modus beperkt doorgaans de motoruitvoer, inclusief de turbodruk.”

Ik ben hier gewoon op zoek naar antwoorden, of als iemand hetzelfde heeft meegemaakt, voordat ik hem naar de dealer breng
Het lijkt erop dat je op de goede weg zit met U0416-68. Die code betekent meestal “Ongeldige gegevens ontvangen van VSA/ABS-regeleenheid”. Met andere woorden, de ECU krijgt slechte gegevens van het stabiliteitscontrolesysteem.

Wanneer dat gebeurt, vertrouwt de ECU de sensoringangen niet, dus dwingt hij vaak een beschermende of noodloopmodus af. Op een turbo Civic betekent dat:
  • Boost begrensd rond 5 psi (wat je ziet).
  • Gasklep en vermogensafgifte verzacht.
  • Soms worden de toerenbegrenzers gewijzigd.
Mogelijke oorzaken:
  • Defecte wielsnelheidssensor (veelvoorkomende trigger).
  • ABS/VSA-module zelf defect.
  • Corrosie van de connector, schade aan de bedrading of slechte aarding.
  • Aftermarket wiel-/bandenmaten die het systeem in verwarring brengen.
Wat ik zou doen:
1. Scan op alle gerelateerde ABS/VSA-codes naast U0416-68.
2. Controleer elke wielsnelheidssensor (live data als je toegang hebt - zoek naar één waarde die wegvalt).
3. Inspecteer de bedrading/connectoren rond de ABS-module onder de motorkap.
4. Als alle sensoren in orde zijn, moet de module zelf mogelijk worden vervangen of opnieuw worden geprogrammeerd.

Totdat die fout is opgelost, blijft de ECU helaas de boost wegnemen omdat hij ervan uitgaat dat de tractiecontrole zijn werk niet kan doen.

#3 ·
Het lijkt erop dat je op de goede weg bent met U0416-68. Die code betekent meestal "Ongeldige gegevens ontvangen van VSA/ABS-regeleenheid". Met andere woorden, de ECU krijgt slechte gegevens van het stabiliteitscontrolesysteem.

Wanneer dat gebeurt, vertrouwt de ECU de sensoringangen niet, dus dwingt hij vaak een beschermende of noodloopmodus af. Op een turbo Civic betekent dat:
  • Boost begrensd rond 5 psi (wat je ziet).
  • Gasklep en vermogensafgifte verzacht.
  • Soms worden de toerenbegrenzers gewijzigd.

Mogelijke oorzaken:
  • Defecte wielsnelheidssensor (veelvoorkomende trigger).
  • ABS/VSA-module zelf defect.
  • Corrosie van de connector, schade aan de bedrading of slechte aarde.
  • Aftermarket wiel-/bandenmaten die het systeem in verwarring brengen.

Wat ik zou doen:
1. Scan op alle gerelateerde ABS/VSA-codes naast U0416-68.
2. Controleer elke wielsnelheidssensor (live data als je toegang hebt - zoek naar één waarde die wegvalt).
3. Inspecteer de bedrading/connectoren rond de ABS-module onder de motorkap.
4. Als alle sensoren in orde zijn, moet de module zelf mogelijk worden vervangen of opnieuw worden geprogrammeerd.

Helaas zal de ECU de boost blijven verminderen totdat die fout is opgelost, omdat hij ervan uitgaat dat de tractiecontrole zijn werk niet kan doen.
Ja, aangezien ik niet veel van auto's weet of de juiste gereedschappen heb. Ik heb gewoon een afspraak gemaakt bij de dealer. Ik heb het nog wat meer gescand, maar tot nu toe zijn er nog geen codes opgedoken, bovendien is de auto al bijna 2 weken zo, ik weet dat ik meteen een afspraak had kunnen maken, maar het werk heeft me ervan weerhouden. Ik had ook moeten vermelden dat het probleem zich ook voordeed direct nadat ik per ongeluk de motor te veel toeren had laten maken, maar de P0219-code is gewist en is nooit meer teruggekomen. Maar de code U0416-68 is een aanhoudend probleem voor mij. Ik waardeer het dat je de tijd hebt genomen om te reageren en een uitsplitsing te geven. Succes!!!