Hé allemaal, ik ben hier op zoek naar antwoorden en hulp. Mijn auto rijdt de laatste tijd traag, hij rijdt bijna als een atmosferische motor in plaats van een turbomotor vanwege het verlies aan boost waar ik momenteel mee te maken heb. De auto haalt slechts 12 psi bij vol gas en daalt naar ongeveer 5 psi, dus zonder CEL of andere soorten lampjes op het dashboard besloot ik de auto gewoon te scannen op codes en verrassend genoeg verscheen de code “U0416-68”, dus ik heb een beetje onderzoek gedaan en ontdekte dat het iets te maken heeft met de VSA/ABS-module. Ik heb ook geprobeerd de code te wissen, ben gaan rijden, de code kwam terug en geen verbetering van de boost. Dus per Google:
“Wanneer een kritieke VSA-component defect raakt of foute gegevens levert, kan de ECU een “noodloopmodus” activeren om de motor en transmissie te beschermen tegen mogelijke schade. Deze modus beperkt doorgaans het motorvermogen, inclusief de turbodruk.”
ik ben hier alleen maar op zoek naar antwoorden, of als iemand hetzelfde heeft meegemaakt, voordat ik hem naar de dealer breng.
“Wanneer een kritieke VSA-component defect raakt of foute gegevens levert, kan de ECU een “noodloopmodus” activeren om de motor en transmissie te beschermen tegen mogelijke schade. Deze modus beperkt doorgaans het motorvermogen, inclusief de turbodruk.”
ik ben hier alleen maar op zoek naar antwoorden, of als iemand hetzelfde heeft meegemaakt, voordat ik hem naar de dealer breng.