11th Gen Civic Forum banner

Automatisch stop-foutlampje - kan niet gewist worden!

5.7K views 9 replies 3 participants last post by  5358  
#1 ·
Ik heb een versterker/subwoofer laten installeren en sindsdien heb ik een knipperend storingslampje voor de automatische start/stop. Honda heeft er twee uur aan besteed en zei dat ze alleen de batterij kunnen vervangen. Het is een gloednieuwe FL5 Type R, dus de batterij zou in orde moeten zijn. Ik heb zelfs de versterker volledig losgekoppeld, ook de batterij losgekoppeld, en hem toen 's nachts opgeladen, maar ik heb nog steeds de vervelende foutmelding. Honda vertelde me dat er een resetprocedure is (die ik nog nooit heb gezien), in feite de auto starten, 60 seconden laten staan (met andere woorden, niet bewegen), hem dan uitzetten en dit nog vijf keer herhalen. Ik heb dit ook geprobeerd, maar het heeft niet gewerkt. Ik wil niet eens automatische start/stop - maar het constant knipperende lampje is echt irritant. Suggesties?

#5 ·
Ook niet zeker, maar bekijk dit eens. Ik weet dat het niet hetzelfde model is

Persoonlijk wist ik niet dat mensen nog steeds aftermarket subs installeren. Met alle elektronica in de auto's van tegenwoordig zou ik ze niet aanraken of ermee knoeien.
Ik heb deze post wel gezien, maar aangezien ik de batterij al heb losgekoppeld, kan ik niet zien hoe dit iets zou doen, aangezien er geen stroom kan vloeien.

Teruggeboekt met Honda omdat het vreemd lijkt. Ik vraag me af of die sensor niet werkt.

#6 ·
Ik zou proberen dit door de dealer te laten uitzoeken. Ik heb andere berichten (geen type R) gezien en soms heeft een nieuwe batterij dit daadwerkelijk opgelost. Het is mogelijk dat uw batterij onder een bepaalde spanning is gekomen en dit heeft veroorzaakt.

Als u alles hebt losgekoppeld, probeer dan een rit van 10 mijl of langer te maken om te zien of het verdwijnt. Ik heb gezien dat het voor sommigen werkt.

Uiteindelijk zou de dealer dit voor u moeten uitzoeken. Sorry dat het niet ideaal is.

#7 ·
Ik zou proberen dit door de dealer te laten uitzoeken. Ik heb andere berichten gezien (geen type R) en soms heeft een nieuwe batterij dit daadwerkelijk opgelost. Het is mogelijk dat uw batterij onder een bepaalde spanning is gekomen en dit heeft getriggerd.

Als je alles hebt losgekoppeld, probeer dan een rit van 10 mijl of langer te maken om te zien of het verdwijnt. Ik heb gezien dat dat voor sommigen werkt.

Uiteindelijk zou de dealer dit voor u moeten uitzoeken. Sorry dat het niet ideaal is.
Bedankt, de accuspanning lijkt in orde en het is een gloednieuwe auto. De rit ook geprobeerd. Zal gewoon kijken wat ze donderdag zeggen.

#8 · (Edited)
Ik denk dat dit voertuig slechts een dynamo van 135 ampère heeft. Als ik met alle elektronica van het voertuig zou moeten gokken, zou ik durven zeggen dat je waarschijnlijk de buffer capaciteit van de batterij uitput. Dit zorgt ervoor dat de dynamo wordt aangesproken en leegloopt. Dat zou uiteindelijk de dynamo opbranden. Dat zou dat lampje laten branden dat je vertelt dat het voertuig mogelijk startproblemen heeft. De automatische herstartfunctie uitschakelen omdat de accuspanning onder de 12,6 volt is gedaald. Hij bewaakt constant de accuspanning. De enige manier om het zeker te weten. Je zou de accu en de dynamo moeten testen terwijl ze vol belast zijn. Kijk welke spanning er wordt afgegeven als deze te hoog is voor het systeem. Je zou een overgedimensioneerde dynamo nodig hebben om dit te compenseren. Onder volle belasting moet de dynamo met zijn spanningsregelaar de accu boven de 12,6 volt houden. Beter nog, als het 13,2 of zelfs 14,2 volt is, zelfs onder volle belasting. Die dynamo is vrijwel ontworpen om alles in de auto te laten draaien, met de accu als buffer. Dit alles terwijl het binnen een acceptabel spanningsbereik blijft. Als je de accu uit het voertuig zou halen nadat deze heeft gelopen, zou het goed zijn totdat je alle elektronica begon aan te zetten, dan zou de auto afslaan. Dus in principe subs die al het andere in het voertuig aandrijven, test de accuspanning en kijk of deze onder de 12 volt zakt. Als dat zo is, heb je zeker een grotere dynamo nodig. Idealiter wil je in dat scenario net onder de 14 volt gelijkstroom houden.

• Like
Reactions: Redsi
#9 ·
Ik denk dat dit voertuig slechts een dynamo van 135 ampère heeft. Als ik met alle elektronica van het voertuig zou moeten gokken. Ik durf te zeggen dat je waarschijnlijk de buffer capaciteit van de batterij uitput. Dit zorgt ervoor dat de dynamo in de dynamo capaciteit springt en deze leegmaakt. Dat zou uiteindelijk de dynamo opbranden. Wat dat lampje zou laten branden en je vertelt dat het voertuig mogelijk startproblemen heeft. De automatische herstartfunctie uitschakelen omdat de accuspanning onder de 12,6 volt is gedaald. Het bewaakt continu de accuspanning. De enige manier om het zeker te weten. Je zou de accu en de dynamo onder volle belasting moeten testen. Kijk wat de spanning is als deze te hoog is voor het systeem. Je zou een overgedimensioneerde dynamo nodig hebben om dit te compenseren. Onder volle belasting moet de dynamo met zijn spanningsregelaar de accu boven de 12,6 volt houden. Beter nog, als het 13,2 of zelfs 14,2 volt is onder volle belasting. Die dynamo is vrijwel ontworpen om alles in de auto te laten draaien, met de accu als buffer. En dat alles binnen een acceptabel spanningsbereik. Als je de accu uit het voertuig zou halen nadat deze draaide. Het zou goed zijn totdat je alle elektronica begon aan te zetten, dan zou de auto afslaan. Dus in principe subs die al het andere op het voertuig inschakelen, test de accuspanning en kijk of deze onder de 12 volt daalt. Zo ja, dan heb je zeker een grotere dynamo nodig. Idealiter zou je in dat scenario net onder de 14 volt gelijkspanning willen houden.
Bedankt voor het advies. Wat geen zin heeft, is dat de amp/sub momenteel NIET is aangesloten. Ondanks dat de accu 's nachts volledig is opgeladen, brandt het waarschuwingslampje nog steeds. Ik heb ook met de installateur en de fabrikant van de versterker gesproken en ze hebben dit nog nooit eerder meegemaakt, dus ik ben er nog niet van overtuigd dat er geen probleem is met de auto (of er is een manier om de "waarschuwing" te wissen, ervan uitgaande dat het alleen dat is, wat ik zelf niet kan doen. Het is donderdag bij Honda, dus ik zou het tegen die tijd moeten weten!