11th Gen Civic Forum banner

24 civic 2.0 NA cvt trans swap mogelijk

4.7K views 9 replies 7 participants last post by  directtravekscans  
#1 ·
Ik heb een 2.0 atmosferische Honda Civic met een CVT-transmissie en het is verschrikkelijk. Ik weet dat er de optie is voor handgeschakeld, maar ik kan niet dagelijks handgeschakeld rijden. Dus ik wilde vragen, heeft iemand geprobeerd om een automatische transmissie te vervangen? En zo ja, maakt het dan uit wat voor soort automatische transmissie het is. (6 of 5 versnellingen) Omdat ik aan de 10-versnellingsbak dacht.

#2 ·
Ik zou helemaal geen automatische wissel voorstellen. Als je een hekel hebt aan hoe de cvt aanvoelt en de auto nog nieuw is, ruil hem dan in of verkoop hem. Persoonlijk denk ik dat de cvt's met wat tuning erg leuk kunnen aanvoelen in het bereik van 30-80 mph.

Wat betreft degenen die het gedaan hebben, nee. Ik denk dat er misschien iemand op het 10e generatie forum is geweest die naar handgeschakeld is gegaan, maar ik geloof dat ze het verkeerd hebben gedaan / veel functionaliteit hebben verloren.

Probeer van de auto te genieten zoals hij is.

#10 ·
Ik heb een 2.0 atmosferische Honda Civic met een CVT-transmissie en het is verschrikkelijk. Ik weet dat er de optie is voor handgeschakeld, maar ik kan niet dagelijks met een handgeschakelde auto rijden. Dus ik wilde vragen, heeft iemand geprobeerd om een automatische transmissie te vervangen? En zo ja, maakt het dan uit wat voor soort automatische transmissie het is. (6 of 5 versnellingen) Omdat ik aan de 10-versnellingsbak dacht.
Waarom is het verschrikkelijk??? De mijne is prima. Wil je racen? Zo ja, dan heb je zeker de SI of Type R nodig zonder die stomme meerprijs