11th Gen Civic Forum banner
41 - 60 of 75 Posts
Ik kan de filters en olie in minder dan 15 minuten vervangen, maar het opkrikken van die stomme auto duurt waarschijnlijk 2x zo lang.
Neem me niet serieus.

harbor freight krik & assteunen probleem opgelost
Met de yofer rijst is het te laag om een lage krik onder de voor- en achterste krikpunten te krijgen. De enige plek waar ik hem kan krijgen is de pinge-lassen - en ik heb 3 andere krikken gebogen geprobeerd

Discussion starter · #46 ·
Ik ben een meestertechnicus met meer dan 32 jaar ervaring. Ik kocht mijn 2.0 Sport omdat er geen DI, geen turbo en geen waardeloze CVT is. Reparatie van dergelijke items heeft me in staat gesteld mijn 401k op te bouwen voor een comfortabel pensioen. Ik kan het luchtfilter, de olie en de filter in minder dan 15 minuten vervangen. Op mijn leeftijd is een eenvoudig voertuig slim om te bezitten. Ik heb een Harley voor als ik opwinding nodig heb.
Goed gedaan. Ik ben een gepensioneerde militaire veteraan met levenslange voordelen, dus ik vertrouw niet op dezelfde dingen als burgers en ik heb een vrouw die half zo oud is als ik, voor als ik opwinding nodig heb.

• Haha
  • Wow
Reactions: Cueyo and zeRep
Met de yofer-rijst is het te laag om een lage profielkrik onder de voorste en achterste krikpunten te krijgen. De enige plek waar ik hem kan krijgen is de pinge-lassen - en ik heb 3 andere krikken gebogen geprobeerd
Gebruik 2x4s en rijd erop, probleem opgelost.

Discussion starter · #48 ·
Technicus is de algemene term voor iedereen die technische dingen weet. Een monteur kan een technicus zijn, het is gewoon een overkoepelende term lol.
Het feit dat mijn vader en broer allebei ASE-gecertificeerde meestertechnici zijn, brengt me ertoe het niet met je eens te zijn, omdat ik al meer dan 40 jaar met hen in de auto-industrie zit. Een monteur is dat gewoon, hij kan iets mechanisch begrijpen en repareren, maar een technicus kan dat en ook de technische systemen van de auto's van tegenwoordig.

Je uitspraak laat me weten dat je een jonge man bent. Degenen onder ons die sinds de jaren zestig aan auto's werken, herinneren zich de late jaren tachtig en vroege jaren negentig, toen auto's niet langer alleen mechanisch waren, toen elektronische brandstofinjectie nieuw was, toen ABS nieuw was en toen de SRS, enzovoort...

Dat is wat de twee scheidt, een monteur kan een motor reviseren, maar heeft geen idee hoe hij de bovengenoemde systemen moet diagnosticeren en repareren.

• Like
Reactions: Cueyo
Het feit dat mijn vader en broer allebei ASE-gecertificeerde meestertechnici zijn, brengt me ertoe het met je oneens te zijn, omdat ik al meer dan 40 jaar met hen in de auto-industrie werk. Een monteur is dat gewoon, hij kan iets mechanisch begrijpen en repareren, maar een technicus kan dat en ook de technische systemen van de auto's van tegenwoordig.

Je uitspraak laat me weten dat je een jonge man bent. Degenen onder ons die sinds de jaren zestig aan auto's werken, herinneren zich de late jaren tachtig en vroege jaren negentig, toen auto's niet langer alleen mechanisch waren, toen elektronische brandstofinjectie nieuw was, toen ABS nieuw was en toen de SRS, enzovoort...

Dat is wat de twee scheidt, een monteur kan een motor reviseren, maar heeft geen idee hoe hij de bovengenoemde systemen moet diagnosticeren en repareren.
Ik denk dat tegenwoordig het verschil (als het er al is) te verwaarlozen is. De termen zijn in principe uitwisselbaar, en zelfs ASE-gecertificeerde technici die ik heb gezien, kunnen de dingen niet goed diagnosticeren. Het is aan mijn kant toevallig, maar ik had een paar verschillende garages nodig om er een te vinden die ik echt vertrouwde en die goed aan mijn auto kon werken (weet niet of ik ooit het incident heb genoemd waarbij mijn achterste teenarmen in plaats van de voorste verstelbare eindverbindingen werden geplaatst) - en zelfs dan zijn er dingen waar ik als autobezitter gewoon beter in ben in het diagnosticeren.

En je hebt me, oude man Tobbogan, ik ben maar een pipsqueak :(

Met de yofer-rijst is het te laag om een lage krik onder de voor- en achterste krikpunten te krijgen. De enige plek waar ik hem kan krijgen, zijn de pinge-lassen - en ik heb al 3 andere krikken gebogen.
Mijn auto is ook te laag, ik heb een hele kleine krik om hem genoeg op te krikken om de grote jongen te gebruiken

Mijn auto is ook te laag, ik heb een heel kleine krik om hem genoeg op te krikken om de grote jongen krik te gebruiken
Dat deed ik vroeger ook, totdat de kleine krik krom werd :(

De oprijplaten zijn een miljoen keer beter, omdat ze me de echte krikpunten aan de voorkant laten gebruiken.

Discussion starter · #56 ·
Discussion starter · #57 ·
Ik denk dat tegenwoordig het verschil (als het al bestaat) te verwaarlozen is. De termen zijn in feite uitwisselbaar, en zelfs ASE-gecertificeerde technici die ik heb gezien, kunnen dingen niet goed diagnosticeren. Het is in mijn geval toevallig, maar het kostte me een paar verschillende garages om er een te vinden die ik daadwerkelijk vertrouwde en die goed aan mijn auto kon werken (weet niet of ik ooit het incident heb genoemd waarbij mijn achterste teenarmen in plaats van de voorste verstelbare eindverbindingen werden geplaatst) - en zelfs dan zijn er dingen die ik als eigenaar van de auto gewoon beter in kan diagnosticeren.

En je hebt me oude man tobbogan, ik ben maar een pipsqueak :(
Ja, ik ben het eens met de altijd veranderende terminologie, ik herinner me dat grondeffecten wat nu een bodykit wordt genoemd, de voorlip werd een luchtdam genoemd en mensen knipten gewoon de veren om de auto te verlagen. Er is in de loop der jaren veel veranderd.

Wat betreft de service, ik breng mijn auto's naar de dealer voor alles wat ik niet kan of niet wil doen en ik heb een volledige uitgebreide garantie op ze, die zelfs deukjes in de deuren en stoeprandschade aan de wielen omvat. Ik sprak met de serviceadviseur en ontdekte de naam van de meest ervaren in de fabriek opgeleide ASE-meestertechnicus in de werkplaats en wanneer ik een afspraak maak voor service, vraag ik hem altijd. Ik heb nog nooit problemen gehad met de serviceafdeling bij de dealer.

Discussion starter · #58 ·
Mijn auto staat ook te laag, ik heb een hele kleine krik om hem hoog genoeg op te krikken om de grote krik te gebruiken
Dat deed ik vroeger ook, totdat de kleine krik krom werd :(

De oprijplaten zijn een miljoen keer beter, omdat ik daardoor de daadwerkelijke krikpunten aan de voorkant kan gebruiken.
Ik ging naar een race in COTA in Austin, Texas en was enorm verrast om te zien dat de Ferrari- en Lamborghini-teams ook houten planken gebruikten.

Discussion starter · #59 ·
De dokter wint! Het enige dat ontbreekt is zijn leuke auto!
Ik heb in het verleden, toen ik in het buitenland in het leger zat, in een BMW op de Autostrada in Italië en in een Mercedes Benz op de Autobahn in Duitsland gereden, maar dat is al tientallen jaren geleden. Eerlijk gezegd, het leukste wat ik de laatste tijd heb gereden, was een elektrische kart binnenshuis waarbij mijn zoon tegen me racete. Ik was verrast hoe snel die dingen kunnen gaan. Ik heb een benzine-kart binnenshuis in Los Angeles en buitenshuis in Dubai gereden, maar ik moet toegeven dat de elektrische kart leuker was. Ik heb nog nooit in een elektrische auto gereden, maar ben wel in een elektrische Cadillac Lyric meegereden. Ik heb de elektrische Honda Prologue bij de dealer gezien, hij is laag en erg breed, een beetje lelijk in het echt, hoewel hij er online wel goed uitziet.

Ik heb in het verleden, toen ik in het buitenland in het leger zat, in Italië in een BMW op de Autostrada gereden en in Duitsland in een Mercedes Benz op de Autobahn, maar dat is tientallen jaren geleden. Eerlijk gezegd, het leukste wat ik de laatste tijd heb gereden, was een elektrische kart binnenshuis waarbij mijn zoon me uitdaagde. Ik was verrast hoe snel die dingen kunnen gaan. Ik heb een benzine-kart binnenshuis in Los Angeles en buitenshuis in Dubai gereden, maar ik moet toegeven dat de elektrische kart leuker was. Ik heb nog nooit in een elektrische auto gereden, maar ben wel in een elektrische Cadillac Lyric meegereden. Ik heb de elektrische Honda Prologue bij de dealer gezien, hij is laag en erg breed, een beetje lelijk in het echt, hoewel hij er online wel goed uitziet.
fun electric =

Image

0-60 mph in under 1.5 secs.

41 - 60 of 75 Posts