11th Gen Civic Forum banner
21 - 40 of 75 Posts
Om te beginnen wil ik hiermee beginnen, sorry! Het spijt me, maar ik begrijp gewoon niet waarom ze het een Sport noemen als het tergend traag is. Ik bezit een EX 1.5T en het is zo leuk om mee te rijden (ik weet zeker dat de Si nog leuker is), maar ik heb vandaag een Sport gereden om te vergelijken en was teleurgesteld. Toen ik erin ging zitten, trok de "sportiviteit" meteen mijn aandacht. De lederen bekleding, metalen pedalen, het selecteren van de Sport-modus en ten slotte de schakelflippers. Dit was mijn eerste keer dat ik in een auto met schakelflippers reed. Onnodig te zeggen, wauw, heilige hee haw, deze "Sport" is zo traaaag. Hij had het volledige HPD-pakket, maar dat maakte hem niet sneller. Nogmaals, sorry.
View attachment 23710
Nou ja. Het is als een type R, alleen de turbo is gestolen om goedkoop op Facebook Marketplace te verkopen.
Serieuzer, de theorie is dat het een onbelaste K-serie is die een tijdje mee zou moeten gaan. Maar hij heeft zeker veel minder vermogen dan de 1.5T!

De proefrit ging redelijk goed, maar toen ik hem echt op een oprit van de snelweg wilde testen, was ik erg teleurgesteld over het gebrek aan koppel. Ik denk dat ik in de 3e versnelling zat met een behoorlijk toerental en de auto bleef gewoon achter bij de pick-up truck voor me die zonder het zelfs maar te proberen bij me wegliep.
Ik heb een HR-V EX-L getest. Hetzelfde... prima voor in de stad, maar het gaspedaal intrappen om in het verkeer te komen, resulteerde alleen in een hoop lawaai. 😆

Ik heb een HR-V EX-L getest. Hetzelfde... prima voor in de stad, maar het gaspedaal intrappen om in te voegen in het verkeer resulteerde alleen in een hoop lawaai. 😆
Een deel ervan lijkt afhankelijk te zijn van wat de transmissie op dat moment doet, of misschien heeft deze motor dubbele kleptimingkaarten voor Atkinson-achtige versus niet-werking, ik weet het niet. Vanavond moest ik een man voor laten gaan en daarna meteen ritsen voor de volgende man naast me was. Een uitbarsting van één seconde vermogen zette hem op zijn juiste plaats, en dit was bergop.

Andere keren lijkt het toevoegen van de gaspedaalstand te resulteren in meer lawaai, maar heel weinig verandering in de acceleratie.

Onnodig te zeggen, de waargenomen inconsistentie is niet altijd vertrouwenwekkend. Deze auto is sneller dan mijn Outback, een beetje, maar de Outback zal betrouwbaarder vooruitgaan als je het nodig hebt.

De HRV zou het ergste van allemaal zijn, omdat hij een grotere, zwaardere carrosserie heeft en de laagste motor die Honda momenteel aanbiedt.

de HRV zou de slechtste van allemaal zijn, omdat hij een grotere, zwaardere carrosserie heeft en de motor met de laagste output die Honda momenteel aanbiedt.
Wat teleurstellend is, is dat de ZR-V voor de rest van de wereld (ook bekend als de naam van de USDM HR-V in andere markten) beschikbaar is met de hybride aandrijflijn. En zoals te zien is bij de Civic hybrid in Car and Driver-tests, verbetert dit de prestaties drastisch.

Om dit onderwerp on-topic te houden, zal ik dit zeggen. De K20C2 is een prima motor en het dichtst in de buurt van old-school VTEC in deze tijd. Maar ik ben jaloers op de aftermarket-ondersteuning voor de 1.5T. En gezien de regelgevingsomgeving is het indrukwekkend wat hij kan.

Als we hem maar naar 9000 kunnen laten draaien.

De hoeveelheid zwarte Civic Sport-velgen die ik met stoeprand schade zoals deze zie, doet me pijn. De rode remklauwen trekken de aandacht!

Discussion starter · #27 ·
Jullie zitten er allemaal naast! De remklauwen zijn roze en het interieur zit vol meisjesachtige accessoires.

Discussion starter · #28 ·
Ik heb een HR-V EX-L getest. Hetzelfde... prima voor in de stad, maar het intrappen van het gaspedaal om in het verkeer te komen resulteerde alleen in een hoop lawaai. 😆
Dit is hetzelfde met mijn HR-V en het is zo erg dat het gevaarlijk is als je probeert in te voegen of om het verkeer heen te komen. Ik wist dit voor de proefrit en merkte het tijdens de proefrit en kocht hem toch, maar de 141 pk 1.8 liter motor is verschrikkelijk, vanavond nog maakte ik rechtsaf bij rood en het ging zo langzaam dat ik niet genoeg tijd had om wat afstand te nemen en het licht sprong op groen en voor ik het wist had ik een gekke bestuurder op mijn bumper die toeterde, mijn arme kleine HR-V deed zijn best. Hij had de 1.5T in Azië en ik wou dat hij die hier had.

Daarom rijd ik met de Civic op trips buiten de stad, 40 pk meer van de turbo om in te halen en 40 mpg in plaats van 24 mpg. De HR-V is echt een goede, veelzijdige auto voor precies wat hij is, een utiliteitsvoertuig.

• Like
Reactions: TimC
Dit is hetzelfde met mijn HR-V en het is zo erg dat het gevaarlijk wordt als je probeert in te voegen of langs het verkeer te komen. Ik wist dit voor de proefrit en merkte het tijdens de proefrit en kocht hem toch, maar de 141 pk 1.8 liter motor is verschrikkelijk, vanavond nog maakte ik rechtsaf en het gaat zo langzaam dat ik niet genoeg tijd had om wat afstand te nemen en het licht sprong op groen en voor ik het wist had ik een gekke bestuurder op mijn bumper die toeterde, mijn arme kleine HR-V deed zijn best. Hij had de 1.5T in Azië en ik wou dat hij die hier had.

Daarom rijd ik met de Civic op uitstapjes, 40 pk meer van de turbo om in te halen en 40 mpg in plaats van 24 mpg. De HR-V is echt een goede, veelzijdige auto voor precies wat hij is, een utiliteitsvoertuig.
Dat invoegen zat in mijn hoofd toen ik de Civic Sport 6MT die ik probeerde, afwees. Er is een kruising waar ik dagelijks doorheen ga tijdens mijn woon-werkverkeer, waar ik linksaf sla naar een weg met wat verkeer (stopbord voor mij, maar niet voor de weg waar ik op afsla). Soms moet ik het gas intrappen om verkeer van links te vermijden en snel op snelheid te komen om te voorkomen dat mensen achter me komen die 45+ mph rijden. Ik was er gewoon niet zeker van dat de 2.0 het snel en veilig genoeg zou kunnen doen. Ik maakte me ook zorgen over de inhaalkracht op tweebaanswegen in landelijke gebieden, waar de inhaalzone misschien wat kort is. Mijn vader zei altijd dat je een auto nodig hebt met genoeg vermogen om uit de weg te gaan.

Dit alles is niet om de 2.0 of de mensen die hem bezitten te bekritiseren. Ze hebben de gemoedsrust dat hun motoren eeuwig meegaan, ze hebben geen van de zorgen of problemen die kunnen komen met directe injectie (en turbo's), en ze kunnen hun auto's nog steeds aanpassen om meer vermogen te krijgen als ze willen. Maar voor mij wilde ik gewoon iets snellers en beter uitgerusts.

Ik ben een gepensioneerde meester-monteur. Ik heb er een van de laatste 2.0 sportwagens bemachtigd, gebouwd in 8/24. Waarom? Geen turbo, geen directe injectie, geen variabele inlaat. Onderdelen die samen met hun ondersteunende systemen de universiteit van mijn zoon en mijn hypotheek hebben betaald. Ik kan de af en toe voorkomende V.C. pakking vervangen en er tegelijkertijd voor zorgen dat de kleppen in 45 minuten goed zijn afgesteld. Het laatste wat ik in deze fase van mijn leven wil, zijn problemen. Ik heb een Ducati als ik een beetje spanning nodig heb.
En ook handgeschakelde versnellingsbak, toch? TOCH??

Discussion starter · #33 ·
Ik ben een gepensioneerde meester-monteur. Waarom? Geen turbo, geen directe injectie, geen variabele inlaat.
…en dat, meneer, is de reden waarom u een monteur bent en geen technicus; moderne auto's zijn technisch en hebben iemand nodig die is opgeleid om ze te repareren.

• Haha
Reactions: Cueyo and zeRep
Ik ben een meestertechnicus met meer dan 32 jaar ervaring. Ik kocht mijn 2.0 Sport omdat geen DI, geen turbo en geen waardeloze CVT. Reparatie van dergelijke items heeft me in staat gesteld mijn 401k op te bouwen voor een comfortabel pensioen. Ik kan het luchtfilter, de olie en de filterwissel in minder dan 15 minuten vervangen. Op mijn leeftijd is het slim om een eenvoudig voertuig te bezitten. Ik heb een Harley voor als ik spanning nodig heb.

…en dat, mijnheer, is waarom u een monteur bent en geen technicus; moderne auto's zijn technisch en hebben iemand nodig die is opgeleid om ze te repareren.
Technicus is de algemene term voor iedereen die technische dingen weet. Een monteur kan een technicus zijn, het is gewoon een overkoepelende term lol.

Ik kan garanderen dat de gemiddelde technicus ook niet weet hoe het besturingssysteem in een auto werkt, dus het punt is irrelevant, ik Toboggan sir.

Ik ben een meestertechnicus met meer dan 0 jaar ervaring. Ik kocht mijn sport 2.0 omdat ik van de kleur zwart hield en niet veel geld had toen ik hem kocht - EN DE MIJNE HEEFT DE KUT CVT. Ik stop geen geld in mijn 401k omdat sparen voor sukkels is en mijn kleinkinderen zullen blij zijn me in een VERZORGINGSHUIS te gooien zodra ik stop met ze uit te zuigen. Op mijn leeftijd is een voertuig dat is opgefokt stom om te bezitten. Ik heb een foto van een Ducati voor als ik opwinding nodig heb.

Ik ben een meestertechnicus met meer dan 32 jaar ervaring. Ik kocht mijn 2.0 Sport omdat hij geen DI, geen turbo en geen waardeloze CVT heeft. Reparatie van dergelijke items heeft me in staat gesteld mijn 401k op te bouwen voor een comfortabel pensioen. Ik kan het luchtfilter, de olie en de filter in minder dan 15 minuten vervangen. Op mijn leeftijd is een eenvoudig voertuig slim om te bezitten. Ik heb een Harley voor als ik spanning nodig heb.
Ik kan de filters en olie in minder dan 15 minuten vervangen, maar het opkrikken van de stomme auto duurt waarschijnlijk 2x zo lang.

Autofabrikanten gebruiken de term "sport" als eufemisme voor basismodellen. Sport = lichtgewicht. Daarom strippen autofabrikanten "sport"-modellen van zonnedak, leer, motorvermogen, enz. Bekijk "sport"-modellen van andere autofabrikanten.
Ik heb het gevoel dat 'sport'-uitvoeringen vroeger echt iets betekenden - verbeterde ophanging, meer vermogen, betere remmen, enz. Maar nu is het zoals @HKSpeed zei, het is meestal gewoon een uitrustingsniveau voor de meeste autofabrikanten. Het is een stap boven de basisuitvoering, misschien met een gekleurde streep of gekleurde stiksels in de stoelen. 😕

Ik kan de filters en olie in minder dan 15 minuten vervangen, maar het opkrikken van de stomme auto duurt waarschijnlijk 2x zo lang.
Voordat ik oprijplaten had, duurde het bijna een uur om de auto van de lasnaden af te krijgen

21 - 40 of 75 Posts