11th Gen Civic Forum banner

2022 Honda Civic Touring Banden

26K views 36 replies 17 participants last post by  Macks Rally  
#1 ·
Hallo allemaal
Mijn 2022 Touring kwam met Goodyears
Ik vond ze hobbelig en lawaaierig in vergelijking met mijn vorige 2020 Honda Insight
Jullie banden?
Tevreden ermee?

#4 ·
Ook Goodyear. Erg luidruchtig. Ik denk dat dat de overheersende band van de Touring is. Ik ben al aan het nadenken over welke vervangende band ik moet nemen. Helaas is een 40-serie beperkt als het gaat om een Grand Touring-band. Misschien moet ik naar een 45-serie band gaan om meer keuzes te krijgen, maar ik weet niet zeker of ze passen. De Goodyear's rijden echter wel goed.

#5 ·
Goodyear ook. Erg luidruchtig. Ik denk dat dat de overheersende band van de Touring is. Ik ben al aan het overwegen met welke vervangende band ik moet gaan. Helaas is een 40-serie beperkt als het gaat om een Grand Touring-band. Ik moet misschien naar een 45-serie band gaan om meer keuzes te krijgen, maar ik weet niet zeker of ze passen. De Goodyear's rijden echter wel goed.
Ik heb naar de Bridgestone Turanza Quiettrack gekeken - geweldige recensies op tire rack, etc. Ik denk ook aan de 45-serie - voegt slechts 1" toe aan de totale diameter - Tire rack tecs zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk geen probleem zal zijn - ook de 45-serie is goedkoper dan de 40-serie ??

#12 ·
mijn civic is Ex heeft Firestone FT140 banden, het geluid is minimaal. deze ex is gemaakt in Japan View attachment 2537 View attachment 2536
Ik had die Firestones op mijn 2020 EX-L. Ze waren behoorlijk luidruchtig op de wegen hier in de buurt. Ik had er maar 12.000 mijl op zitten toen ik ze inruilde en ze sleten goed. De beoordelingen op Tire Rack voor die band zijn behoorlijk somber. Ik weet niet waar je woont, maar wees voorzichtig als het sneeuwt. We krijgen misschien 3 of 4 keer een beetje sneeuw, maar de laatste jaren zelfs dat niet. Overweeg de Pirelli P7 Centurato A/S Plus 2 als je klaar bent voor een nieuwe band. Geweldige beoordelingen en stil. Prijs ook goed.

Dus ze maken de EX in Japan, hè? De mijne is in Canada gebouwd.

#18 ·
Rijd nu een week met mijn nieuwe Michelin Primacy Tour A/S Grand Touring all season banden. Veel stiller en soepeler dan de fabrieks Goodyear Eagle Sports. De Goodyear's gingen wel iets vlakker en sneller de bocht in, maar de nieuwe Michelin's verbeterden de algehele rijervaring, vooral minder lawaai met een zachtere rit. Gisteren een flinke regenbui gehad en hij was stabiel op alle wegdekken (beton & asfalt). Ik weet dat het moeilijk is om nieuwe banden op een nieuwe auto te rechtvaardigen, maar voor mij is de upgrade het waard.

#19 ·
Ik rijd nu een week met mijn nieuwe Michelin Primacy Tour A/S Grand Touring all season banden. Veel stiller en soepeler dan de originele Goodyear Eagle Sports. De Goodyear's gingen wel iets vlakker en sneller de bocht in, maar de nieuwe Michelin's verbeterden de algehele rijervaring, vooral minder lawaai met een zachtere rit. Gisteren een flinke regenbui gehad en hij stond stevig op alle wegdekken (beton en asfalt). Ik weet dat het moeilijk is om nieuwe banden op een nieuwe auto te rechtvaardigen, maar voor mij is de upgrade het waard.

#21 ·
Het geluidsniveau van de banden in mijn Touring is behoorlijk luid.
Ja, ik merkte het tijdens de proefrit, maar besloot toch de auto te kopen. Mijn 2020 EXL was ook allesbehalve een stille auto. Hij had 17" wielen en luidruchtige Firestone-banden met vreselijke beoordelingen, die ik ook overwoog te vervangen. De overstap naar de Michelin-band hielp het weggeluid aanzienlijk te verminderen, maar ten koste van een deel van de handling. Die Goodyear Eagle Sport's rijden wel lekker, ze zijn alleen luidruchtig.

#34 ·
De sedan wordt geleverd met Goodyear en de Sport Touring hatchback met Continental ContiProContact, die ik al eerder heb gehad en waar ik altijd goede ervaringen mee heb gehad. Ze zijn stiller, soepeler en presteren beter in de regen dan de Goodyear, die in een vergelijkbare variant op de Accord Sport worden geleverd. Ik ben zelf ook nooit een fan geweest van Goodyear-banden.