11th Gen Civic Forum banner

Wegloopvergrendeling met open kofferbak

6.1K views 14 replies 10 participants last post by  cryptolime  
#1 ·
Heeft iemand anders een probleem waarbij de wegloopvergrendeling niet werkt als je de kofferbak opent voordat de deuren op slot gaan? Zodra je de kofferbak sluit, krijg je de 3 pieptonen van de auto dat er iets mis is. De deuren zouden op slot moeten gaan, ongeacht of de kofferbak open is of niet. Mijn '20 Insight heeft dit probleem niet. Ik vraag me gewoon af of ik iets in de instellingen over het hoofd heb gezien.

#3 ·
Ik stap uit de auto, sluit de deur, open de kofferbak om mijn jas of trui eruit te halen en sluit de kofferbak en ga mijn weg. Als de wegloopvergrendeling is ingeschakeld, verwacht ik dat deze dat doet, ongeacht wat ik vanaf dat moment doe, zolang het maar niet inhoudt dat ik terug in het passagierscompartiment van de auto ga. Er is geen reden waarom dit een veiligheidsprobleem zou moeten zijn.

#15 ·
Ik stap uit de auto, doe de deur dicht, open de kofferbak om mijn jas of trui eruit te halen en doe de kofferbak dicht en ga mijn gang. Als de wegloopvergrendeling is ingeschakeld, verwacht ik dat deze dat doet, ongeacht wat ik daarna doe, zolang het maar niet inhoudt dat ik terug in het passagierscompartiment van de auto ga. Er is geen reden waarom dit een veiligheidsprobleem zou moeten zijn.
Wat irritant is, is dat de kofferbak niet opengaat met de sleutelhanger als de auto al rijdt. Je moet de bestuurdersdeur openen en op de knop voor het openen van de kofferbak drukken.

#4 ·
Begrepen.

Ik had het verkeerd begrepen. Ik dacht dat uw kofferbak openstond en vroeg me af waarom de andere deuren niet op slot gingen bij het weglopen.

Ik weet het antwoord op uw vraag niet zeker. Hoewel ik automatisch vergrendelen bij weglopen heb ingeschakeld, ben ik paranoĂŻde, dus druk ik meestal op de vergrendelknop op mijn sleutelhanger als ik van de auto wegloop, of leg ik mijn vinger op de drie lijnen op de handgreep van de bestuurdersdeur om te vergrendelen.

#7 ·
Mijn doel is om mijn sleutels nooit aan te raken, tenzij ik ze in mijn zak stop/eruit haal en daarom heb ik walk away lock. Het is een erg leuke functie en ik heb er nu van genoten op 3 Honda's. Ik wou dat ik om dit kofferbakding heen kon.
Misschien je jas/jas op de passagiersstoel of de achterbank leggen, LOL. Of zijn er passagiers voorin en achterin?

#6 ·
Ik denk dat een slimme auto-ingenieur hier een reden voor heeft bedacht. Ik ken geen instellingen om daarbij te helpen, je moet het gewoon handmatig vergrendelen denk ik, of wachten tot de auto automatisch vergrendelt voordat je de kofferbak opent.

Ik zal ze prijzen voor het voorkomen dat ik mijn sleutels in de kofferbak opsluit, dat is echt een coole functie, en het heeft mijn onvoorzichtige kont al een paar keer gewaarschuwd, lol.

#8 ·
Ik heb dit probleem ook. Als ik uit mijn auto stap nadat ik op mijn werk ben aangekomen, ga ik naar de kofferbak om mijn tas te pakken en vaak piept de auto ongeveer 10 keer snel. Ik geloof dat dit een veiligheidsvoorziening is omdat de auto denkt dat je sleutels in de kofferbak achterblijven, dus hij vergrendelt niet. Ik heb dit getest door ervoor te zorgen dat mijn sleutels niet in de buurt van de opening van de kofferbak kwamen en het werkt prima. Meestal als dit gebeurt, sluit ik gewoon de kofferbak, loop ik langs de bestuurdersdeur en raak ik de vergrendelknop op de handgreep aan, zodat ik mijn sleutels niet hoef te pakken om op de vergrendelknop te drukken.

Het is een beetje irritant, maar ik snap het.

Ik neem aan dat je hetzelfde beschrijft.

#9 ·
Ik heb dit probleem ook. Als ik uit mijn auto stap nadat ik naar mijn werk ben gegaan, ga ik naar de kofferbak om mijn tas te halen en vaak piept de auto ongeveer 10 keer snel. Ik geloof dat dit een veiligheidsfunctie is, omdat hij denkt dat je sleutels in de kofferbak achterblijven, dus hij vergrendelt niet. Ik heb dit getest door ervoor te zorgen dat mijn sleutels niet in de buurt van de opening van de kofferbak kwamen en het werkt prima. Meestal als dit gebeurt, sluit ik gewoon de kofferbak, loop ik langs de bestuurdersdeur en raak ik de vergrendelknop op de handgreep aan, zodat ik mijn sleutels niet hoef te pakken om op de vergrendelknop te drukken.

Het is een beetje irritant, maar ik snap het.

Ik neem aan dat je hetzelfde beschrijft
Er zit een proximity sensor in de kofferbak, dus als je een sleutel in de buurt van de kofferbak hebt (op je persoon), kan deze daarop reageren zoals je suggereert, ik denk dat je hierin gelijk hebt.