11th Gen Civic Forum banner
61 - 80 of 107 Posts
Welke zekering heeft u gebruikt om uw voedingskabel op de versterker aan te sluiten?
Het is de zekering met 7,5 erop, het is de audio sub zekering, ik heb normaal gesproken de sigarettenaansteker zekering gebruikt bij elke sub installatie die ik heb gedaan. De 7,5 amp zekering is de enige zekering in de zekeringkast met 7,5, daar ben ik vrij zeker van, dus het is heel gemakkelijk te vinden.

Het is de zekering met 7,5 erop, het is de audio sub zekering, ik heb normaal gesproken de sigarettenaansteker zekering gedaan bij elke sub installatie die ik heb gedaan. De 7,5 amp zekering is de enige zekering in de zekeringkast met 7,5, daar ben ik vrij zeker van, dus het is heel gemakkelijk te vinden.
Is dat degene onder de motorkap of onder het stuur? Bedankt op voorhand

Een maat en ik hebben vandaag een Rockford Fosgate p300-12T subwoofer in mijn 2022 civic sport geïnstalleerd --- Ik heb geen info gevonden over het installeren van een sub in een 22 civic, dus ik dacht dat ik het proces hier zou documenteren. We zijn geen experts, dus gebruik deze gids op eigen risico :) Dat gezegd hebbende, de installatie is erg netjes geworden en is volledig omkeerbaar, behalve een klein gaatje door een rubberen grommet in de firewall.

Signaaldraden:

Mijn sub heeft een ingebouwde versterker die Hi-level inputs kan aftappen. Ik wilde de voordeurluidsprekers aftappen, omdat die het meeste bas lijken te leveren (ik kan me hierin vergissen, aangezien ik alleen mijn oor als referentie heb gebruikt). Om deze draden te vinden, hebben we het paneel achter de head unit verwijderd. Het klikt er zo af met een plastic trimhendel. Er zit een kabelboom vast aan een sensor? op het sierpaneel die we hebben losgekoppeld zodat we het paneel volledig konden verwijderen.

View attachment 5861
Na het verwijderen van het paneel, hier een foto die naar de achterkant van de head unit kijkt. De onderste kabelboom die in de head unit is aangesloten (de onderste kabelboom in deze afbeelding) is een 24-pins connector. De connector lijkt dezelfde pinout te hebben als de 2020 civic connector die hier wordt getoond.
View attachment 5862

Ik heb 16 gauge luidsprekerdraad gebruikt om pinnen A15-A18 (voorste linker- en rechterluidsprekers) af te tappen. Hier is een foto van de afgetapte 24-pins connector.
View attachment 5863

Na het aftappen van deze connector, hebben we de luidsprekerdraad naar de linkerkant van het dashboard geleid, over de bovenkant van de stuurkolom en naar beneden naar de linkerzijbekleding. Het helpt om een dun stuk draad aan het begin van de luidsprekerdraden te plakken, zodat je ze gemakkelijker door het dashboard kunt vissen. Buig de punt van de draad zodat je geen dingen bekrast.

Deze foto's laten enigszins zien hoe we de draden hebben geleid. (Let op: de rode draad op deze foto's is stroom van de batterij waar ik het nog niet over heb gehad.)
View attachment 5864

View attachment 5865

We hebben het stuk bekleding bij de voorkant van de bestuurdersdeur verwijderd om de kabels erachter te leiden.
View attachment 5866
Ik kon geen foto maken van de draden die boven de stuurkolom zijn geleid. Je moet je er een beetje doorheen voelen met de visdraad.

Stroomdraden
We hebben de batterij en de batterijhouder verwijderd om toegang te krijgen tot een rubberen grommet die een aantal kabels door de firewall voert. We hebben een gat door de onderkant van de grommet geponst om geen van de draden te raken:
Er zijn andere grommets die je zou kunnen gebruiken (bijv. grommet voor de motorkapontgrendeling), maar deze gaf ons de meeste opties voor het discreet leiden van de voedingskabel door de motorruimte.
View attachment 5870

We hebben de inline zekering met een tie-wrap aan de batterijhouder bevestigd, zoals hier getoond:
View attachment 5871
Opmerking: We hebben dit als allerlaatste stap gedaan --- de batterij moet tijdens de installatie worden losgekoppeld.

We hebben de massadraad bevestigd aan een bout die de achterstoelen aan het chassis bevestigt.

Routing naar de kofferbak

Dit is in principe hetzelfde als 10e generatie civics (zie youtube-video's).

We hebben signaal- en voedingskabels naar de kofferbak geleid aan de linkerkant van het voertuig (onder de bekleding en het tapijt). We probeerden signaal- en voedingskabels zoveel mogelijk gescheiden te houden. We hebben de bekleding aan de basis van de voorste bestuurdersdeur, de middelste bekleding achter de voorste veiligheidsgordel verwijderd en de bekleding bij de achterste bestuurdersdeur omhoog getrokken om de draden naar de kofferbak te slangen.

Vervolgens hebben we het middelste tapijtstuk in de kofferbak verwijderd (één klinknagel gecentreerd achter de achterstoelen):
View attachment 5868

We hebben ook een paar klinknagels op het linkertapijt getrokken (getoond in de bovenstaande afbeelding) om toegang te krijgen tot dat metalen kanaal dat je langs de achterstoelen ziet lopen. We hebben onze draden door dat kanaal geslingerd en ze uit een van de doorlopende gaten getrokken.

Hier is het eindproduct:

View attachment 5869

Belangrijke eigenaardigheden:

Soms gaat de head unit in de vergrendelingsmodus nadat je de 24-pins connector weer hebt aangesloten en de auto hebt gestart. Het enige wat je hoeft te doen is de auto starten en de aan/uit-knop van de head unit ingedrukt houden. Ook gaan alle waarschuwingsindicatoren op het dashboard aan (TCS-systeem, waarschuwing lage druk) en het dashboard zegt zoiets als 'systeem kalibreren, blijf rijden'. Nadat we alles hadden geïnstalleerd, reden we ongeveer anderhalve kilometer en het dashboard reset naar normaal (alle waarschuwingslampjes gingen uit). Het lijkt erop dat bepaalde tellers worden gereset (mijn MPG-rating is teruggezet naar nul, maar alles lijkt volledig normaal.
Heb je de premium Bose audio?
Nee, ik heb de 2022 civic sport. Mijn enige 7,5 zekering zit onder de motorkap

Een vriend en ik hebben vandaag een Rockford Fosgate p300-12T subwoofer in mijn 2022 civic sport geïnstalleerd --- Ik heb geen info gevonden over het installeren van een sub in een 22 civic, dus ik dacht dat ik het proces hier zou documenteren. We zijn geen experts, dus gebruik deze gids op eigen risico :) Dat gezegd hebbende, de installatie is erg netjes geworden en is volledig omkeerbaar, afgezien van een klein gaatje door een rubberen grommet in de firewall.

Signaaldraden:

Mijn sub heeft een ingebouwde versterker die Hi level inputs kan aftappen. Ik wilde de voordeurluidsprekers aftappen, omdat die het meeste bas lijken te leveren (ik kan me hierin vergissen, want ik heb alleen mijn oor als referentie gebruikt). Om deze draden te vinden, hebben we het paneel achter de head unit losgehaald. Het klikt er zo af met een plastic trimhendel. Er zit een kabelboom vast aan een sensor? op het trim paneel die we losgekoppeld hebben zodat we het paneel volledig konden verwijderen.

View attachment 5861
Na het verwijderen van het paneel, hier een foto die naar de achterkant van de head unit kijkt. De onderste kabelboom die in de head unit is gestoken (de onderste kabelboom in deze afbeelding) is een 24-pins connector. De connector lijkt dezelfde pinout te hebben als de 2020 civic connector die hier wordt getoond.
View attachment 5862

Ik heb 16 gauge luidsprekerdraad gebruikt om pinnen A15-A18 (voorste linker- en rechterluidsprekers) af te tappen. Hier is een foto van de afgetapte 24-pins connector.
View attachment 5863

Na het aftappen van deze connector, hebben we de luidsprekerdraad naar de linkerkant van het dashboard geleid, over de bovenkant van de stuurkolom en naar beneden richting de linker trim. Het helpt om een dun stuk draad aan het begin van de luidsprekerdraden te plakken, zodat je ze gemakkelijker door het dashboard kunt vissen. Buig de punt van de draad zodat je niets bekrast.

Deze foto's laten enigszins zien hoe we de draden hebben geleid. (Let op: de rode draad in deze foto's is stroom van de batterij, waar ik het nog niet over heb gehad.)
View attachment 5864

View attachment 5865

We hebben het stuk trim bij de voorkant van de bestuurdersdeur losgehaald om de kabels erachter te leiden.
View attachment 5866
Ik kon geen foto maken van de draden die boven de stuurkolom zijn geleid. Je moet je een beetje een weg voelen met de visdraad.

Stroomdraden
We hebben de batterij en de batterijhouder verwijderd om toegang te krijgen tot een rubberen grommet die wat kabels door de firewall voert. We hebben een gat door de onderkant van de grommet geponst om geen van de draden te raken:
Er zijn andere grommets die je zou kunnen gebruiken (bijv. de motorkapontgrendelingsgrommet), maar deze gaf ons de meeste opties om de stroomkabel discreet door de motorruimte te leiden.
View attachment 5870

We hebben de inline zekering met een tie-wrap aan de batterijhouder bevestigd, zoals hier getoond:
View attachment 5871
Opmerking: We hebben dit als de allerlaatste stap gedaan --- de batterij moet tijdens de installatie losgekoppeld zijn.

We hebben de massadraad bevestigd aan een bout die de achterstoelen aan het chassis bevestigt.

Dit is in principe hetzelfde als 10e generatie civics (zie youtube video's).

We hebben signaal- en stroomkabels naar de kofferbak geleid aan de linkerkant van het voertuig (onder de trim en het tapijt). We hebben geprobeerd signaal- en stroomkabels zo veel mogelijk gescheiden te houden. We hebben de trim aan de basis van de voordeur aan de bestuurderskant verwijderd, de middelste trim achter de voorste veiligheidsgordel en de trim bij de achterdeur aan de bestuurderskant omhoog getrokken om de draden naar de kofferbak te slangen.

Vervolgens hebben we het middelste tapijtstuk in de kofferbak verwijderd (één klinknagel gecentreerd achter de achterstoelen):
View attachment 5868

We hebben ook een paar klinknagels op het linker tapijt getrokken (gezien in de bovenstaande afbeelding) om toegang te krijgen tot dat metalen kanaal dat je langs de achterstoelen ziet lopen. We hebben onze draden door dat kanaal geslingerd en ze uit een van de doorvoergaten getrokken.

Hier is het eindproduct:

View attachment 5869

Soms gaat de head unit na het opnieuw aansluiten van de 24-pins connector en het aanzetten van de auto in de vergrendelingsmodus. Het enige wat je hoeft te doen is de auto starten en de aan/uit-knop van de head unit ingedrukt houden. Ook gaan alle waarschuwingsindicatoren op het dashboard aan (TCS-systeem, lage drukwarning) en het dashboard zegt zoiets als 'systeem kalibreren, blijf rijden'. Nadat we alles hadden geïnstalleerd, reden we ongeveer een mijl en het dashboard reset naar normaal (alle waarschuwingslampjes gingen uit). Het lijkt erop dat bepaalde tellers worden gereset (mijn MPG-waarde is teruggezet naar nul, maar alles lijkt volledig normaal.
Welke zekering heb je afgetapt voor je versterker?

View attachment 9484
Ik heb dat niet onder mijn stuur
Je kijkt naar de belangrijkste interne zekeringen. De gereserveerde ruimte voor de 7,5A zekering bevindt zich in de "sub" zekeringkast onder de belangrijkste interne. Er zit geen zekering in. Als je naar het diagram aan de onderkant van de stuurkolom kijkt, zie je dat de gereserveerde zekering "B" is, met het label "Audio SUB VST".

Vraag je naar de remote draad? Ik hoop dat je niet probeert stroom te halen uit een reeds gezekerde bron van de auto
Een remote draad trekt waarschijnlijk maar 0,5 ampère, dus het is niet waarschijnlijk dat dit problemen veroorzaakt, MAAR het is zeker beter om een ​​specifieke circuit toe te voegen dat stroom krijgt van een gezekerde bron die actief is wanneer het contact aan staat. Toen ik een kind was, liet ik twee 16 gauge draden van de stroomingang van de versterker in de cabine in de buurt van de bestuurdersstoel lopen en bedrading ze op een schakelaar. Wanneer we muziek afspeelden en de politie zagen, konden we de versterkers snel uitschakelen, omdat het indrukken van een kleine mute-knop een pijn in de kont was als de head unit er überhaupt een had.

Een remote draad zal waarschijnlijk maar 0,5 ampère trekken, dus het is onwaarschijnlijk dat het problemen veroorzaakt, MAAR het is zeker beter om een ​​specifieke circuit toe te voegen dat stroom krijgt van een gezekerde bron die actief is wanneer het contact aan staat. Toen ik een kind was, zou ik twee 16 gauge draden van de stroomingang van de versterker in de cabine bij de bestuurdersstoel laten lopen en ze op een schakelaar aansluiten. Wanneer we muziek zouden afspelen en de politie zouden zien, konden we de versterker(s) snel uitschakelen, omdat het indrukken van een kleine mute-knop een gedoe was als de head unit er überhaupt een had.
Ik denk dat je het punt echt gemist hebt. Ik vroeg of hij naar de remote draad vroeg.. OF de stroomtoevoer......zijn vraag klonk alsof hij stroom wilde halen van een reeds gezekerde bron...hij vroeg niet naar de remote draad. Ja, je zou een remote draad kunnen trekken van een reeds gezekerde bron, maar dat was niet zijn vraag.

Ik heb de hi,lo converter gebruikt vanaf de luidspreker van de bestuurdersdeur, omdat ik alle luidsprekers heb vervangen door infinity reference luidsprekers... De versterker was geïnstalleerd in de kofferbak. Ik kwam een probleem tegen waarbij de stereo in mijn 2022 civic sport af en toe niet afspeelde... Ik heb het naar mijn maat gebracht om te kijken wat ik in hemelsnaam verkeerd had gedaan en ontdekte dat de luidsprekerkabel van een van de luidsprekers los zat... Als je luidsprekers installeert, is het het beste om alle verbindingen te solderen en geen butt-connectors te gebruiken zoals ik deed, tenzij je een echt goede krimptang hebt. Nu heb ik geen problemen... Just in case anyone else runs into the same problems...

Nou, ik heb alle stappen in dit artikel gevolgd en het succesvol geïnstalleerd in mijn 2022 Civic Sport.

- Het moeilijkste deel was het trekken van de draden van de head unit naar door het dashboard. Dit was verreweg het minst leuke deel van deze installatie.

- De auto zit vol clips en het trekken van de stroom/RCA's was gemakkelijk.

- LOC gebruikt, onder het dashboard gemonteerd. Mini-zekering gebruikt om stroom naar LOC te krijgen.

- Versterker op de achterbank gemonteerd.

- 8 inch kicker square sub gebruikt, die de truc doet. Genoeg bas in de cabine zonder belachelijk luid te zijn. Kwam uit een 09 F350 Harley edition.

- Basbedieningsknop toegevoegd.

-
Image

Image

Image

- Elke Civic Sport zou deze update voor het geluid kunnen gebruiken, omdat het vanaf dag één aan bas ontbrak.

- Bedankt aan alle bijdragers, want het maakte het proces supergemakkelijk om te volgen

De post is super informatief geweest. Ik heb een geleasede 2022 sport en wil ook een subwoofer installeren, de mijne is een lease. Ik vroeg me dus gewoon af of het aftappen van de draden zoals u deed de garantie ongeldig zou maken of dat het goed is van de fabrikant als we het op deze manier doen? Ook als iemand ervaring heeft met het upgraden van een leaseauto, zou ik het erg op prijs stellen als u kunt delen wat de limieten zijn om te upgraden zonder de lease en de garantie ongeldig te maken.

Je hebt minimaal 6 draden nodig.
4 voor de geluidsuitvoer, die van de achterluidsprekers kan komen, omdat het gemakkelijker is om in de kabelboom van de B-stijlen/vloer te tappen.
De voedingskabel, de aarde. Wat de afstandsbediening betreft, kun je ofwel een versterker nemen die zijn eigen inschakelfunctie heeft zonder een afstandsbedieningsdraad nodig te hebben.
Of je kunt iets gebruiken zoals een LOC-T die de afstandsbedieningsdraaduitgang heeft en je er gewoon B+ en negatief in steekt. Ik ben geen grote fan van het pakken van een accessoiredraad van de auto, omdat dit een probleem kan zijn met de batterij in deze nieuwere auto's. Je wilt de versterker alleen aan als de radio aanstaat. Dus het aftappen van het signaal wanneer de stereo aanstaat, is de veiligere functie om batterijontlading te voorkomen.

Dit komt er gewoon op neer hoeveel je wilt uitgeven aan het toevoegen van een subwoofer.

Een vriend en ik hebben vandaag een Rockford Fosgate p300-12T subwoofer in mijn 2022 civic sport geïnstalleerd --- ik heb geen info gevonden over het installeren van een sub in een 22 civic, dus ik dacht dat ik het proces hier zou documenteren. We zijn geen experts, dus gebruik deze gids op eigen risico :) Dat gezegd hebbende, de installatie is erg netjes geworden en is volledig omkeerbaar, behalve een klein gaatje door een rubberen grommet in de firewall.

Signaaldraden:

Mijn sub heeft een ingebouwde versterker die Hi level inputs kan aftappen. Ik wilde de voordeurluidsprekers aftappen, omdat die het meeste bas lijken te leveren (ik kan me hierin vergissen, want ik heb alleen mijn oor als referentie gebruikt). Om deze draden te vinden, hebben we het paneel achter de head unit losgehaald. Het klikt er zo af met een plastic trimhendel. Er zit een kabelboom vast aan een sensor? op het trim paneel die we hebben losgekoppeld zodat we het paneel volledig konden verwijderen.

View attachment 5861
Na het verwijderen van het paneel, hier een foto die naar de achterkant van de head unit kijkt. De onderste kabelboom die in de head unit is gestoken (de onderste kabelboom in deze afbeelding) is een 24-pins connector. De connector lijkt dezelfde pinout te hebben als de 2020 civic connector die hier wordt getoond.
View attachment 5862

Ik heb 16 gauge luidsprekerdraad gebruikt om pinnen A15-A18 (voor links en rechts) af te tappen. Hier is een foto van de afgetapte 24-pins connector.
View attachment 5863

Na het aftappen van deze connector, hebben we de luidsprekerdraad naar de linkerkant van het dashboard geleid, over de bovenkant van de stuurkolom en naar beneden richting de linker trim. Het helpt om een dun stuk draad aan het begin van de luidsprekerdraden te plakken, zodat je ze gemakkelijker door het dashboard kunt vissen. Buig de punt van de draad zodat je niets bekrast.

Deze foto's laten enigszins zien hoe we de draden hebben geleid. (Let op: de rode draad in deze foto's is stroom van de batterij, waar ik het nog niet over heb gehad.)
View attachment 5864

View attachment 5865

We hebben het stuk trim bij de voorkant van de bestuurdersdeur losgehaald om de kabels erachter te leiden.
View attachment 5866
Ik kon geen foto maken van de draden die boven de stuurkolom zijn geleid. Je moet je er een beetje doorheen voelen met de visdraad.

Stroomdraden
We hebben de batterij en de batterijhouder verwijderd om toegang te krijgen tot een rubberen grommet die wat kabels door de firewall voert. We hebben een gat door de onderkant van de grommet geponst om geen van de draden te raken:
Er zijn andere grommets die je zou kunnen gebruiken (bijv. de motorkapontgrendelingsgrommet), maar deze gaf ons de meeste opties voor het discreet leiden van de stroomkabel door de motorruimte.
View attachment 5870

View attachment 5871
Opmerking: We hebben dit als allerlaatste stap gedaan --- de batterij moet tijdens de installatie losgekoppeld zijn.

Dit is in principe hetzelfde als 10e generatie civics (zie youtube video's).

We hebben signaal- en stroomkabels naar de kofferbak geleid aan de linkerkant van het voertuig (onder de trim en het tapijt). We hebben geprobeerd signaal- en stroomkabels zo veel mogelijk gescheiden te houden. We hebben de trim aan de basis van de voorportier verwijderd, de middelste trim achter de voorste veiligheidsgordel en de trim bij de achterportier zo ver omhoog getrokken dat we de draden naar de kofferbak konden slangen.

View attachment 5868

We hebben ook een paar klinknagels op het linkertapijt getrokken (te zien in de bovenstaande afbeelding) om toegang te krijgen tot dat metalen kanaal dat je langs de achterstoelen ziet lopen. We hebben onze draden door dat kanaal geslingerd en ze uit een van de doorvoeropeningen getrokken.

Hier is het eindproduct:

View attachment 5869

Soms gaat de head unit na het opnieuw aansluiten van de 24-pins connector en het aanzetten van de auto in de vergrendelingsmodus. Het enige wat je hoeft te doen is de auto starten en de aan/uit-knop van de head unit ingedrukt houden. Ook gaan alle waarschuwingsindicatoren op het dashboard aan (TCS-systeem, lage drukwarning) en het dashboard zegt zoiets als 'systeem kalibreren, blijf rijden'. Nadat we alles hadden geïnstalleerd, reden we ongeveer anderhalve kilometer en het dashboard reset naar normaal (alle waarschuwingslampjes gingen uit). Het lijkt erop dat bepaalde tellers worden gereset (mijn MPG-rating is teruggezet naar nul, maar alles lijkt volkomen normaal.
GEWELDIG!!! Maar waar heb je de remote draad op aangesloten?

Wat heb je precies gebruikt om de signaaldraden af te tappen?

Ik ben bezig met mijn eerste installatie van subs (bedankt voor je walkthrough!) van een Kicker 10” sub.

Moet ik de linker versterkersignaal draad aftappen in beide signaaldraden van de bestuurdersdeur? Of slechts één?

Signaaldraden:

Mijn sub heeft een ingebouwde versterker die Hi-level inputs kan aftappen. Ik wilde de voordeurluidsprekers aftappen, omdat die het meeste bas lijken te leveren (ik kan me hierin vergissen, want ik heb alleen mijn oor als referentie gebruikt). Om deze draden te vinden, hebben we het paneel achter de head unit verwijderd. Het klikt er zo af met een plastic trimhendel. Er zit een kabelboom vast aan een sensor? op het sierpaneel die we hebben losgekoppeld zodat we het paneel volledig konden verwijderen.

View attachment 5861
Na het verwijderen van het paneel, hier een foto die naar de achterkant van de head unit kijkt. De onderste kabelboom die in de head unit is aangesloten (de onderste kabelboom in deze afbeelding) is een 24-pins connector. De connector lijkt dezelfde pinout te hebben als de 2020 Civic connector die hier wordt getoond.
View attachment 5862

Ik heb 16 gauge luidsprekerkabel gebruikt om pinnen A15-A18 (voorste linker- en rechterluidsprekers) af te tappen. Hier is een foto van de afgetapte 24-pins connector.
View attachment 5863

61 - 80 of 107 Posts