11th Gen Civic Forum banner

Mogelijke mechanische problemen

2.6K views 12 replies 8 participants last post by  johnbaicich83  
#1 ·
Dus, ik heb een 2022 Honda Civic Sport en ik heb er momenteel problemen mee. Al een paar weken loopt de auto prima en als ik parkeer en de auto uitzet en terugkom om hem aan te zetten, start hij niet. Als ik op de startknop druk, hoor ik een paar klikjes en de motor start niet, maar alle lichten en de radio gaan wel aan, maar niet de motor. Ik heb mijn batterij laten opladen in de veronderstelling dat het de batterij zou zijn, maar het blijft het doen. Ik zou de auto moeten overbruggen en als ik hem eenmaal start, werkt hij perfect. Ik heb er een uur mee gereden nadat ik hem had overbrugd en ik heb geen problemen, maar zodra ik de auto uitzet en terugkom om hem aan te zetten, start hij niet. Ik denk niet dat de dynamo of de batterij slecht is. Heeft iemand anders dit probleem? Zo ja, hoe heb je het goed laten werken? Help alsjeblieft!

#3 ·
Dus, ik heb een 2022 Honda Civic Sport en ik heb er momenteel problemen mee. Al een paar weken loopt de auto prima en als ik parkeer en de auto uitzet en terugkom om hem aan te zetten, start hij niet. Als ik op de startknop druk, hoor ik een paar klikjes en de motor start niet, maar alle lichten en de radio gaan wel aan, maar niet de motor. Ik heb mijn batterij opgeladen in de veronderstelling dat het de batterij zou zijn, maar het blijft het doen. Ik zou de auto moeten overbruggen en als ik hem eenmaal start, werkt hij perfect. Ik heb er een uur mee gereden nadat ik hem had overbrugd en ik heb geen problemen, maar zodra ik de auto uitzet en terugkom om hem aan te zetten, start hij niet. Ik denk niet dat de dynamo of de batterij slecht is. Heeft iemand anders dit probleem? Zo ja, hoe heb je het goed laten werken? Help alsjeblieft!
Hoogstwaarschijnlijk een slechte batterij. Moet waarschijnlijk vervangen worden, misschien controleren of het onder garantie valt, hier in de VS valt het normaal gesproken onder de garantie van 3 jaar/36.000 mijl.

#10 ·
Honda nieuwe auto batterij garantie:

...Honda-voertuigen worden geleverd met een beperkte garantie voor nieuwe voertuigen die de originele batterij dekt voor drie jaar of 36.000 mijl, afhankelijk van wat het eerst komt. Als u een vervangende batterij koopt bij een originele Honda-onderdelenafdeling, ontvangt u de Honda 100-maanden batterijgarantie, die ongeveer acht jaar dekking biedt. De eerste 36 maanden zijn gedekt voor gratis vervanging en installatie, en voor de resterende 64 maanden heeft u recht op een tegoed voor de aankoop van een nieuwe batterij op basis van de huidige verkoopprijzen op dat moment...

Ik zou hem eerst terugbrengen naar Honda om te zien of hij nog onder de garantie voor nieuwe auto's valt. Zo niet, klaag dan en kijk of ze je een nieuwe met korting willen verkopen. Zorg er dan voor dat hij onder de 100-maanden garantie valt. Dat is een behoorlijk goede garantie.

Sommigen van ons rijden gewoon niet genoeg met onze auto's en batterijen gaan dood onder die omstandigheden met lage kilometers/korte ritten. Een 100-maanden batterijgarantie zal dit helpen verminderen.

#11 ·
Dus, ik heb een 2022 Honda Civic Sport en ik heb er momenteel problemen mee. Al een paar weken loopt de auto prima en als ik parkeer en de auto uitzet en terugkom om hem aan te zetten, start hij niet. Als ik op de startknop druk, hoor ik een paar klikjes en de motor start niet, maar alle lichten en de radio gaan wel aan, maar niet de motor. Ik heb mijn accu laten opladen in de veronderstelling dat het de accu zou zijn, maar het blijft het doen. Ik zou de auto moeten overbruggen en als ik hem eenmaal start, werkt hij perfect. Ik heb er een uur mee gereden nadat ik hem had overbrugd en ik heb geen problemen, maar zodra ik de auto uitzet en terugkom om hem aan te zetten, start hij niet. Ik denk niet dat de dynamo of de accu slecht is. Heeft iemand anders dit probleem? Zo ja, hoe heb je het goed laten werken? Help alsjeblieft!
Eerlijk gezegd, het zou je remschakelaar kunnen zijn. Als je op de rem drukt, zit er een schakelaar die onder het dashboard wordt ingedrukt en die de start-stopknop inschakelt, waardoor je de auto kunt aanzetten. Soms is dat onderdeel defect... Ik zou ermee naar de garage gaan en kijken of dat de oorzaak kan zijn.

#12 ·
Eerlijk gezegd, het zou je remschakelaar kunnen zijn. Wanneer je op de rem drukt, is er een schakelaar die eronder het dashboard op drukt en die de start-stopknop activeert, waardoor je de auto kunt starten. Soms is dat onderdeel defect………. Ik zou ermee naar binnen gaan en kijken of dat de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik zou daar nooit aan gedacht hebben. Ik moet soms nog steeds denken, zoals: oh ja! Ik moet de rem ingedrukt houden om dit ding te starten😅. Ik reikte lange tijd naar de zijstijl. Het duurde eeuwen om te wennen aan de rijpositie-selector op de vloer.

#13 ·
Dus, ik heb een 2022 Honda Civic Sport en ik heb er momenteel problemen mee. Al een paar weken loopt de auto prima en als ik parkeer en de auto uitzet en terugkom om hem aan te zetten, start hij niet. Als ik op de startknop druk, hoor ik een paar klikjes en de motor start niet, maar alle lichten en de radio gaan wel aan, maar niet de motor. Ik heb mijn batterij opgeladen in de veronderstelling dat het de batterij zou zijn, maar het blijft het doen. Ik zou de auto moeten overbruggen en als ik hem eenmaal start, werkt hij perfect. Ik heb er een uur mee gereden nadat ik hem had overbrugd en ik heb geen problemen, maar zodra ik de auto uitzet en terugkom om hem aan te zetten, start hij niet. Ik denk niet dat de dynamo of de batterij slecht is. Heeft iemand anders dit probleem? Zo ja, hoe heb je het goed laten werken? Help alsjeblieft!
Controleer het rempedaalactiveringscircuit om de startmotorschakelaar in te schakelen.