11th Gen Civic Forum banner
21 - 40 of 199 Posts
Ik ben in de omgeving van Phoenix en heb de ST een paar weken geleden gekocht en sta op het punt om voor het eerst te tanken bij bijna 600 mijl.

Ik rijd voornamelijk in de stad met af en toe een ritje op de snelweg van ongeveer 5 mijl. Mijn gemiddelde is ongeveer 50+ mpg geweest, dus ik ben best tevreden.

Ik geloof dat hybrides en EV's gedijen in gematigder klimaten, waar je niet afhankelijk hoeft te zijn van klimaatbeheersing, en gebieden met zeer minimale hoogteverschillen. Dus als je je in gebieden buiten dit bevindt, kan ik me voorstellen dat je niet de normale bereiken zou halen.

Ter info - ik ben er zeker van dat dit huidige bereik voor mij in de zomermaanden zal veranderen. Ik wil er niet eens over nadenken, maar ik zal het goede woestijnweer deze tijd van het jaar uitmelken, lol

Ik denk dat er een paar mensen zijn met een onrealistische verwachting van hoe goed de hybride brandstofbesparing is ;) en ook een paar met een realistische verwachting ervan.

Uiteindelijk zit er maar zoveel energie in een gallon benzine of diesel. Je kunt de diesel in je auto verbranden of in een energiecentrale en hem dan via elektriciteit naar de auto verplaatsen, maar die energie kan maar zoveel werk verzetten. Deze realiteit is niet veranderd sinds de tijd van de eerste Civic HX of Toyota Prius..

In mijn ervaring kunnen de meest efficiënte soorten auto's gemakkelijk meer dan 40 mpg halen in een constante, langzame cruise op de snelweg (zeg 50 mph). Hier is er geen voordeel voor een hybride - je beweegt een zware doos door de atmosfeer en tegen de wrijving in, en een hybride en ICE en EV gebruiken hoeveel dat ook is, met als enige verschil de aandrijflijn wrijving. Dat is je theoretische maximum voor elke auto.

Waar hybrides geweldig in zijn: ze recupereren veel van de energie die je normaal gesproken als warmte in je remschijven weggooit, en zetten die weer in als het tijd is om te accelereren na een stop. Als je hypermiled en normaal gesproken uitrolt tot stilstand zonder veel remmen, dan zal de hybride je daar niet veel mee helpen; maar de meeste mensen accelereren naar een rood licht en gooien dan de remmen dicht (laten we realistisch zijn, Amerika) en een hybride helpt deze mensen ENORM ... maar alleen in het stadsverkeer waar je herhaaldelijk stopt en gaat. Ik heb vele malen met de eerste generatie Civic Hybrid van mijn vader gereden (2003 MT), en hij kon 40-50 mpg halen, maar niet in alle situaties.

Gecombineerd lijkt het erop dat ~35 mpg gecombineerd is waar veel ICE-only auto's die geoptimaliseerd zijn met een CVT tegenwoordig eindigen. Dit is wat mijn Outback doet. Dit is wat mijn Civic Sport doet. Ze hebben verschillende maten en gewichten, maar eindigen ongeveer hetzelfde. Een sprong naar hybride aandrijving zal het stadsgedeelte dramatisch verbeteren. (Sommige huidige hybrides ontkoppelen de ICE-motor volledig, wat de wrijving overal verbetert!) Zonder hybridisatie is 35 mpg ongeveer hoeveel eruit gehaald kan worden zonder de auto lichter te maken of er langzamer mee te rijden.

Gecombineerd lijkt het erop dat ~35 mpg gecombineerd de plek is waar veel ICE-only auto's die geoptimaliseerd zijn met een CVT tegenwoordig eindigen.
Om dit te bevestigen, ik eindigde met 34,9 mpg in mijn 22 Civic Touring en het bereikte iets meer dan 45.000 mijl. In die auto heb ik een reis gemaakt van CT naar VA Beach, waarbij ik 4XX mijl aflegde met een gemiddelde snelheid van 65 mph (inclusief de 1 brandstofstop / toiletpauze in NJ), met een berekende mpg van 37,8... Ik denk niet dat ik dat in deze hybride kan overtreffen, maar ik heb er nog geen lange snelwegritten mee gemaakt.

Een andere keer met de 22, heb ik de reis wat langzamer gedaan, maar begon met een volle tank en stopte niet, maar dat was echt op het randje en ik was behoorlijk nerveus tegen het einde.

Om dit te bevestigen, kwam ik uit op 34,9 mpg in mijn 22 Civic Touring en bereikte ik net iets meer dan 45.000 mijl. In die auto heb ik een reis gemaakt van CT naar VA Beach, waarbij ik 4XX mijl aflegde met een gemiddelde snelheid van 65 mph (inclusief de 1 brandstofstop / plaspauze in NJ), met een berekende mpg van 37,8... Ik denk niet dat ik dat in deze hybride kan overtreffen, maar ik heb er nog geen lange snelwegritten mee gemaakt.
Er is genoeg kans dat je het kunt verslaan, imho. De motor die is losgekoppeld van de aandrijflijn en de regeneratie zouden (slechts een gok) 5-10% extra op de snelweg kunnen opleveren.

dat is een zeer goede kilometerstand voor een GEMIDDELDE snelheid van 65 mph...

Veel kans dat je het kunt verslaan, imho. De motor losgekoppeld van de aandrijflijn, en de regeneratie, zou (slechts een gok) nog eens 5-10% op de snelweg moeten opleveren.

dat is een zeer goede kilometerstand voor een GEMIDDELDE snelheid van 65 mph ...
overnachting, in de late lente, geen verkeer, geen weer, het was een van mijn favoriete tijden dat ik die rit heb gedaan, en mijn 2e snelste. Mijn snelste rit, ik was veel jonger en dommer, en gaf alleen om mph, niet om mpg haha

Ik veronderstel dat je gelijk hebt, de auto zou het kunnen verslaan, maar ik heb gewoon niet zoveel zin om dat totale gemiddelde van 65 mph te handhaven... voortschrijdend gemiddelde zeker, maar niet totaal gemiddeld!

Met de lockup-koppeling, de Atkinson-cyclusmotor en de regeneratie zou de hybride de 1.5 turbo mpg op de snelweg moeten kunnen overtreffen. Ik haalde gemiddeld iets meer dan 35 mpg gedurende de levensduur van mijn vorige 2016 Civic touring (140.000 mijl), en ik hoop dat dit beter zal presteren.

Ter vergelijking: mijn 2023 Rav4 Hybrid LE AWD met meer dan 13.000 mijl laat een gemiddelde levensduur zien van 44,7. Hij wordt dagelijks gebruikt door mijn vrouw op haar 12 mijl lange woon-werkverkeer over landwegen en we gebruiken hem uitsluitend voor weekendreizen, omdat ze geen fan is van kleinere auto's zoals mijn Civic. Vermeldenswaardig is dat dit cijfer dagelijkse opwarmtijden van 10 minuten omvat tijdens een winter in New England.

Ter vergelijking: mijn 2023 Rav4 Hybrid LE AWD met meer dan 13000 mijl heeft een gemiddelde levensduur van 44,7. Hij wordt dagelijks gebruikt door mijn vrouw op haar 12 mijl lange woon-werkverkeer over landwegen en we gebruiken hem uitsluitend voor weekendreizen, omdat ze geen fan is van kleinere auto's zoals mijn Civic. Vermeldenswaard is dat dit cijfer dagelijkse opwarmtijden van 10 minuten omvat tijdens een New England-winter.
Uw empirische gegevens zijn verrassend. Gezien het feit dat Honda een van de meest thermisch efficiënte motoren in een voertuig heeft en het feit dat de RAV 4 zowel zwaarder als minder aerodynamisch is dan de Civic, zou men denken dat de Civic de prijs voor brandstofverbruik zou winnen.

Winterkoud weer en winterbanden eisen hun tol van mijn MPG, zoals verwacht. Toch zou ik in de winter nooit in de 5's zitten met mijn oude 10e generatie Civic.

Alleen in de stad rijden, levert me nog steeds een erg goede brandstofefficiëntie op. De foto hieronder is gecombineerd.

Ik denk dat dat de doorslaggevende factor is - als je voornamelijk op de snelweg rijdt, zul je niets bijzonders zien.

Uw empirische gegevens zijn verrassend. Gezien het feit dat Honda een van de meest thermisch efficiënte motoren in een voertuig heeft en het feit dat de RAV 4 zowel zwaarder als minder aerodynamisch is dan de Civic, zou men denken dat de Civic de prijs voor brandstofverbruik zou winnen.
Je hebt mijn punt voor me gemaakt! Ook veel comfortabeler en AWD. Voeg daarbij het feit dat mijn vrouw geen idee heeft hoe het werkt, ze rijdt er gewoon mee! Toyota bezit de hybride markt.

Discussion starter · #32 ·
Na mijn derde keer tanken na het gebruik van 8,9 gallons kwam ik uit op 43,8 mpg, wat hoger is dan de hoge 30's, gevolgd door ongeveer 40 mpg bij de laatste tank. Dit omvatte 3 snelwegritten. Zeker een verbetering, maar nog niet helemaal de 45-50 die ik hoop te bereiken. Wat me ook afvraagt, is hoe de benzinetanks werken, aangezien ze 10,9 gallons zouden moeten bevatten, maar ik tot nu toe nog nooit 9 gallons heb getankt.

Attachments

Na mijn derde keer tanken na het gebruik van 8,9 gallons kwam het uit op 43,8 mpg, wat hoger is dan de hoge 30s, gevolgd door ongeveer 40 mpg op de laatste tank.

dit omvatte 3 snelwegritten. Zeker een verbetering, maar nog niet helemaal de 45-50 die ik hoop te bereiken.

wat me ook doet afvragen hoe de benzinetanks werken, aangezien ze 10,9 gallons zouden moeten bevatten, maar ik tot nu toe nog nooit eens 9 gallons heb bereikt bij het tanken.
Ik geloof dat de nul-mijlen-indicator voor de "reserve"-hoeveelheid is. Het is geen goed idee om een DI-motor (van benzine) leeg te laten lopen.

toyota speelt het hybride spel al langer dan wie dan ook.

We moeten ook onthouden dat de dashboardweergave voor berekende MPG bijna altijd overdreven optimistisch is, in vergelijking met het zelf meten ;) over alle automerken die ik heb gehad, is dat altijd het geval geweest. Er is geen wettelijke verplichting om nauwkeurig te zijn, dus welke kant denk je dat ze op zullen afwijken? :p

toyota doet het hybride spel al langer dan wie dan ook.

We moeten ook onthouden dat de dashboardweergave voor berekende MPG bijna altijd overdreven optimistisch is, in vergelijking met het zelf meten ;) over alle automerken die ik heb gehad, is dat altijd het geval geweest. Er is geen wettelijke verplichting om nauwkeurig te zijn, dus welke kant denk je dat ze op zullen dwalen? :p
Ik geloof dat Honda Toyota eigenlijk de "hybride game" heeft afgetroefd, maar niet veel.

1999 Insight vs 2000 Prius. (y)
... tenzij je de Japanse markt in overweging neemt, waar de Prius in 1997 voor het eerst in de verkoop ging.

Maar realistisch gezien is mijn punt niet wie er als eerste begon, maar wie de meeste ervaring heeft opgebouwd. En dat is absoluut Toyota.

Mijn vader had een 03 Civic hybrid met een 5MT. Geweldige auto, super comfortabel en gecontroleerd om in te rijden. Maar Honda verkocht er maar een paar van voordat ze er tijdelijk mee stopten.

Ik heb een 2025 Civic Sport Touring hybrid die ik op 19/11 heb gekocht (nog geen twee weken geleden). Sindsdien moet ik al voor de tweede keer tanken.

Er staat dat mijn gemiddelde brandstofverbruik 44,4 mpg is, maar ik heb pas 350 mijl gereden met de tweede volle tank.

Ik heb ook gemerkt dat het soms best lang duurt voordat de EV inschakelt, zelfs in gevallen waarin ik volledig opgeladen ben en constant 55 mph rijd.

Ik woon in Californië en rijd voornamelijk in de stad met twee ritten op de snelweg met een topsnelheid van 75 mph voor slechts 60 mijl heen en terug. Ik ben ook erg bewust geweest van mijn voet en heb me ingespannen om constant te rijden en gelijkmatig te remmen.

Ik kan duidelijk zien dat de metingen niet kloppen, maar zelfs als ze accuraat zouden zijn, zou ik gemiddeld ruim onder de 40 mpg uitkomen, wat niet beter is dan mijn Corolla uit 2007.

Ik moet gewoon weten of ik me overdreven zorgen maak en zo mogelijk een verklaring waarom meerdere keren tanken de kilometerstand verhoogt.

Dit is mijn eerste nieuwe auto en mijn eerste hybride, dus ik ben erg onervaren.
Dat lijkt me vrij laag. Ik woon in Los Angeles en haal gemiddeld 57 mpg. Ik rijd 60 mijl per dag

Ik heb mijn '25 Civic Hybrid Sports Touring Hatch ongeveer 2000 mijl gehad, sinds eind oktober. Ik rijd soepel en blijf meestal in de 'Normale' rijmodus. Rijden tot nu toe is geweest met 25f-50f buitentemperatuur en klimaatregeling ingesteld op Auto bij 73f-75f. De totale gemiddelde tot nu toe is ongeveer 41mpg.

Het meeste van mijn rijden is woon-werkverkeer, 70% snelweg met ACC ingesteld op 74 mph en 30% buiten de snelweg op meestal 55 mph wegen met een paar stoplichten ertussen. De auto staat in de garage voor de rit naar het werk en staat buiten op het werk bij 25-50f temperatuur voor de rit naar huis. Ik haal meestal ongeveer 37-39mpg voor het woon-werkverkeer, afhankelijk van de temperaturen en rijomstandigheden. Ik heb geen groot verschil in mpg gevonden tussen de garagetemperatuur en de buitentemperatuur bij het starten van de auto vanaf 'koud', maar ik haal meestal een betere mpg als de motor al warm is/bijna warm is van een vorige rit.

Op een recente roadtrip met buitentemperaturen van 30f-43f en 90% snelwegrijden haalde ik ongeveer 39mpg over 550 mijl.

Tot nu toe heb ik het vrijwel onmogelijk gevonden om meer dan 40mpg te halen voor constante snelwegritten, tenminste bij deze temperaturen. Het is een beetje frustrerend dat het systeem bij het cruisen op de snelweg continu de batterij lijkt op te laden tot ongeveer ~50% en dan in EV-modus draait tot ~25% (alles in ongeveer 10 seconden bij snelwegsnelheid op vlak terrein), wat nauwelijks verschil lijkt te maken voor de mpg, maar toch veel gedeeltelijke laad-/ontlaadcycli gebruikt, wat vast niet zo goed kan zijn voor de levensduur van de batterij?

In de stad doet hij het veel beter en 45-50+mpg is gebruikelijk/gemakkelijk. De hoogste gemiddelde enkele rit die ik heb gezien, was 65mpg voor een rit van 8 mijl waarbij ik waarschijnlijk nooit boven de 45 mph kwam en die meerdere stoplichten bevatte, het was ongeveer 45f buiten, maar de motor was al warm van eerder rijden.

Ik ben benieuwd of de mpg verbetert als de winter voorbij is en de temperaturen oplopen, of hoe de airco in de zomer de mpg beĂŻnvloedt, maar ik denk dat de snelweg-mpg waarschijnlijk hetzelfde zal blijven.

Over het algemeen ben ik tussen 'meh' en blij met de mpg, aangezien ik denk dat de 50mpg-stadwaardering zeker haalbaar is, maar ik wou dat hij dichter bij de snelwegwaardering van 45mpg kwam. Met het rijden dat ik tot nu toe heb gedaan, denk ik niet dat 45mpg ooit haalbaar zal zijn voor constante snelwegritten boven de 65mpg.

Mijn indruk van de auto in het algemeen is echter geweldig. Comfortabel, stijlvol, geweldig bruikbaar interieur, rijdt goed, handig, ruim.
Deze post hier bevestigt al mijn waarnemingen. Ik zit op 2000 mijl en haal 38,9 mpg. Mijn beste snelweg-mpg is 38 mpg geweest, ver onder de geadverteerde 47 snelweg-mpg. Het oplaadgedrag tijdens het cruisen op de snelweg is hetzelfde. Dat verbaast me.

Ik ben in Wisconsin, een veel koudere omgeving dan anderen hebben gemeld. Veel details zijn door anderen gedeeld, zoals de koude en wintermengsels en wat niet. Maar ik kan niet geloven dat die zoveel impact hebben als de 2014 Corolla ECO die ik heb ingeruild, 43 tot 47 mpg snelweg haalde in de meeste van zijn levensduur. (2014 Corolla ECO geadverteerde mpg was 42.) Niemand kan me ervan overtuigen dat 38 mpg snelweg acceptabel is voor een voertuig dat wordt geadverteerd met 49 snelweg.

Onze Civic Hybrid werd geacht een mpg-verbetering te zijn, maar voelt als een zijwaartse beweging of een stap terug. Ik wil echt dat dit lukt.

Ik ben dol op deze auto. Het is stijl, formaat, vermogen, hoe stil hij is. Ik wil dat hij bereikt wat werd geadverteerd. Mijn vrouw en ik hebben besproken om hem in te ruilen voor een Corolla Hybrid. We hebben een lange geschiedenis met Corolla's.

21 - 40 of 199 Posts