11th Gen Civic Forum banner

Is het mogelijk om een Amerikaans OEM TPMS-systeem te installeren in een Canadese Civic 2024?

743 views 14 replies 4 participants last post by  HatchBkSpt  
#1 ·
Voor mij is het niet hebben van TPMS een groot probleem. Ik wil het toevoegen zonder naar de aftermarket te gaan, omdat de OEM er beter geïntegreerd uitziet.

Helaas is TPMS niet beschikbaar in Canada. Alleen op Amerikaanse modellen is het beschikbaar. Als ik naar een Amerikaanse Honda-dealer ga, kunnen ze het dan installeren en programmeren om op mijn auto te werken? Is het een erg ingewikkeld proces?

#3 ·
Het is geen typisch TPMS-systeem. Het is een indirect systeem en gebruikt de ABS- en snelheidssensoren om te bepalen of de bandenspanning binnen de specificaties valt. Waarschijnlijk is het gemakkelijker om die doppen te kopen en monitoren zoals deze aan te sluiten.

Amazon.com: Tymate TM7 bandenspanningscontrolesysteem, draadloos TPMS met 4 externe sensoren & 6 alarmmodi, kleurrijk display, real-time bandenspanningscontrolesysteem, ideaal voor RV SUV MPV Truck Sedan (0-87 PSI) : Automotive
Begrijpelijk. Maar zoals ik al zei, wil ik de OEM-versie en wilde ik weten of het mogelijk is om deze te installeren op een Canadese Civic zonder er een te hebben.

#5 ·
Voor mij is het niet hebben van TPMS een groot probleem. Ik wil het toevoegen zonder naar de aftermarket te gaan, omdat de OEM er beter geïntegreerd uitziet.

Helaas is TPMS niet beschikbaar in Canada. Alleen op Amerikaanse modellen is het beschikbaar. Als ik naar een Amerikaanse Honda-dealer ga, kunnen ze het dan installeren en programmeren om op mijn auto te werken? Is het een erg ingewikkeld proces?
De Amerikaanse tpms meet de druk in de banden niet. Het controleert de rotatiesnelheid van de wielen met behulp van dezelfde sensoren als abs en tractiecontrole. Het is echt niet zo nuttig, het is een goedkope minimale methode die voldoet aan de eisen van de Amerikaanse overheid. Ik had een band die daalde tot 16 psi, terwijl de rest nog op 32 stond en het lampje ging nooit aan. Ik heb nu één niet-overeenkomende band en vervelend genoeg moet ik elke keer dat ik een rotatie uitvoer de tpms-kalibratie resetten, ook al hebben alle banden dezelfde psi.

Om je vraag te beantwoorden: Niet haalbaar. Je auto heeft al de onderdelen die nodig zijn om het te doen, maar je ECU heeft niet de codering om de functie in te schakelen.

Dit is een van die keren dat een aftermarket-systeem beter is.

#6 ·
Begrijpelijk. Maar zoals ik al zei, ik wil de OEM-versie en wilde weten of het mogelijk is om deze te installeren op een Canadese Civic zonder er een te hebben.
De Amerikaanse tpms meet de druk in de banden niet. Het controleert de rotatiesnelheid van de wielen met dezelfde sensoren als ABS en tractiecontrole. Het is niet echt nuttig, het is een goedkope minimale methode die voldoet aan de eisen van de Amerikaanse overheid. Ik had een band die daalde tot 16 psi terwijl de rest nog op 32 stond en het lampje ging nooit aan. Ik heb nu één niet-passende band en vervelend genoeg moet ik elke keer dat ik een rotatie uitvoer de tpms-kalibratie resetten, ook al hebben alle banden dezelfde druk.

Om je vraag te beantwoorden: Niet haalbaar. Je auto heeft al de onderdelen die nodig zijn om het te doen, maar je ECU heeft niet de codering om de functie in te schakelen.

De Amerikaanse tpms meet de druk in de banden niet. Het controleert de rotatiesnelheid van de wielen met dezelfde sensoren als ABS en tractiecontrole. Het is niet echt nuttig, het is een goedkope minimale methode die voldoet aan de eisen van de Amerikaanse overheid. Ik had een band die daalde tot 16 psi terwijl de rest nog op 32 stond en het lampje ging nooit aan. Ik heb nu één niet-passende band en vervelend genoeg moet ik elke keer dat ik een rotatie uitvoer de tpms-kalibratie resetten, ook al hebben alle banden dezelfde druk.

#7 ·
Ja, ik weet dat de werkelijke drukken niet worden weergegeven. Maar uit ervaring kan ik absoluut zeggen dat het gevaarlijk kan zijn om geen TPMS te hebben, of het nu de druk weergeeft of niet. En uit wat u zegt, neem ik aan dat het vervangen van de ECU duur is. Is het überhaupt mogelijk om de ECU te vervangen?

Ik heb de aftermarket-versies gezien en ik vind ze er verschrikkelijk uitzien. De ventielen die je moet losschroeven zijn erg lomp en zien er zo slecht uit. Dat is de enige reden waarom ik niet naar de aftermarket wil gaan. En veel aftermarket-versies vereisen dat je een apparaat ergens in de auto hebt hangen dat de drukken weergeeft. Is er een aftermarket-versie die u kunt aanbevelen en die meer op een OEM-integratie lijkt?

Veel dank.

#10 ·
Ja, ik begrijp het niet, daarom vraag ik het. Ik weet niet hoe ik reacties afwijs. Ik vroeg of je een goede tpms kent die er meer oem uitziet. Zeg me, zijn er oem's die de ventielen niet nodig hebben?

#11 ·
Het spijt me, ik besefte niet dat je akkoord ging met aftermarket, zolang het er "OEM-achtig" uitziet. Alle tpms-systemen zitten op de ventielen. Ze hebben er die op de uiteinden van de ventielen geschroefd worden, zodat je niet naar een bandenwinkel hoeft te gaan en de band hoeft te laten losmaken om ze te installeren.

Deze is mooi en past in de OEM dashboard lege plek linksonder het stuurwiel en het is doe-het-zelf.
Banden-druksysteem voor Honda

Ik heb het ooit op Amazon gezien, maar ik kan het nu niet meer vinden.

#12 · (Edited)
Bedankt voor de reactie. Ik zal overwegen om deze te kopen. Ik aarzel alleen omdat het niet Amazon is. Het lijkt een goede TPMS. Weet u toevallig of Mikstore PayPal accepteert? Ik ben geschokt hoe mooi hun andere accessoires zijn. Ze hebben een paar ideeën.

#13 ·
Vraag het Honda-dealerschap, want zoals anderen al hebben gezegd, is de hardware hiervoor aanwezig, en er is wellicht een software-upgrade (SW) tegen betaling. Of een Honda-speciaalzaak heeft mogelijk de software om dit te doen.

#14 ·
Vraag het aan een Honda-dealer, want zoals anderen al hebben gezegd, is de hardware hiervoor aanwezig, en er is misschien een software-upgrade (SW) tegen betaling. Of een Honda-speciaalzaak heeft mogelijk de SW om dit te doen.

Trouwens: had een langzame bandenlek en TPMS waarschuwde me toen de bandenspanning 27 psi bereikte (van 35 psi).
ja, dat is slecht. het zou je eerder dan 27 moeten waarschuwen.

Is het een sport of sport touring? op mijn Sedan touring is de voorkant 33 en de achterkant 32 psi.

Ook 35 psi is te veel voor deze auto. Kijk in de portierstijl van de bestuurder en kijk wat er voor de druk staat. Denk eraan om de banden alleen te meten als de auto een paar uur niet is gereden. Omdat de banden koud moeten zijn.