11th Gen Civic Forum banner

Interieurreiniging/-reiniging - Wat zijn je favoriete producten?

5.5K views 12 replies 9 participants last post by  fabnavigator  
#1 ·
Hallo, ik heb onlangs een 24 Honda Civic gekocht en ik ga wat interieurdetails doen en wilde graag weten wat jullie favoriete producten zijn. Ik heb microvezeldoeken gekocht en ben nu op zoek naar wat ik nog meer moet halen. Ik heb foto's bijgevoegd om te laten zien wat aandacht nodig heeft:

Image

Image

1) Ik vraag me af of er iets is dat jullie aanraden om de slijtplekken aan de zijkant van de deur en ook op het dashboardkastje te verwijderen. Ik heb geprobeerd water en microvezeldoeken te gebruiken, maar ze blijven zitten.

Image

2) Wat raden jullie aan voor het entertainmentscherm? Ik heb de plastic folie nog niet verwijderd, omdat ik het niet vuil wilde maken. Ik zal het doen als ik weet welk product ik ervoor moet gebruiken.

Image

3) Ik weet niet zeker hoe ik wat vlekken op de middenconsole moet verwijderen. Het heeft een soort plastic materiaal en water en een doek gaan er niet helemaal af. Ik weet niet zeker of er iets is dat jullie gebruiken om met dit onderdeel te helpen.

Image

4) De armsteun is een ander aandachtspunt. Het is gemaakt van leer of kunstleer.

Image

5) Ik realiseerde me niet hoe vies het zonnebrilstation was totdat ik er een foto van maakte. Lijkt op vet, dus misschien een vetreiniger?

Image

6) Voor de laatste, ik vraag me gewoon af hoe ik de stof van het dak van de auto moet schoonmaken. Zou je gewoon een stofzuiger gebruiken om het te krijgen?

Heel erg bedankt voor je hulp, en ik kan niet wachten op de ideeën die je deelt, en me ook vertellen hoe walgelijk mijn auto van binnen is. :D

Attachments

#3 · (Edited)
Ik gebruik graag verschillende microvezel handdoeken, een normale weving voor de interieuroppervlakken en een strakkere wafelweving voor het glas.

Ik gebruik Chemical Guys Leather Quick Detailer voor alle lederen onderdelen. Amazon.com

En hun Total Interior Cleaner voor alle niet-lederen dashboard en andere bekleding, zou moeten helpen met de krassen, afhankelijk van hoe diep ze zijn en de zonnebrilhouder Amazon.com

Voor de ramen en spiegels gebruik ik Invisible Glass https://a.co/d/iCCbuvd

Het touchscreen veeg ik gewoon af met een schone microvezel. Ik gebruik ook een geharde glazen schermbeschermer Amazon.com

De hemelbekleding veeg ik gewoon af met een vochtige microvezel handdoek.

Spuit ook op de handdoek, niet op het oppervlak, om overspray op andere oppervlakken te voorkomen die u mogelijk al hebt schoongemaakt.

#4 ·
Ik gebruik Optinum No Rise (ONR) verdund 256:1

De polymeren in de nieuwe formule zijn aangepast om de inkapseling te verbeteren en een grotere barrière te creëren tussen de vuildeeltjes en autolakken

Als het interieur echt slecht is, dan gebruik ik ook Meguiars All Purpose Cleaner verdund;

10:1 = lichte reiniging
4:1 = zware reiniging

Tot slot, NOOIT DROOG VEGEN. :)
z
E
R
E
p

#6 ·
Ik heb genoten van het gebruik van Meguiars Quik Detailer. Het laat geen residu of coating achter en heeft alle oppervlakken een fabrieksafwerking gegeven.

Gebruik geen detailerborstels of droge doeken op de pianozwarte afwerking. Hoewel ze 'zacht' lijken, veroorzaken ze eigenlijk microkrassen op het glanzende oppervlak. Het beste is om een schone microvezeldoek te gebruiken met een lichte spray van Quik Detailer.

#7 ·
Ik heb genoten van het gebruik van Meguiars Quik Detailer. Het laat geen residu of coating achter en bracht alle oppervlakken tot een fabrieksafwerking.

Gebruik geen detailerborstels of droge doeken op de pianozwarte afwerking. Hoewel ze 'zacht' lijken, veroorzaken ze in feite microkrassen op het glanzende oppervlak. Het beste is om een ​​schone microvezeldoek te gebruiken met een lichte spray van Quik Detailer.
Megs Quik is een van mijn favorieten. Geweldig product.

#13 ·
HĂ© daar, ik heb onlangs een 24 Honda Civic gekocht en ik ga wat interieurdetails doen en wilde graag weten wat jullie favoriete producten zijn. Ik heb microvezeldoeken gekocht en ben nu op zoek naar wat ik nog meer zou moeten halen. Ik heb foto's toegevoegd om te laten zien wat aandacht nodig heeft:

Image

View attachment 20263

1) Ik vraag me af of er iets is dat jullie aanbevelen om de slijtplekken aan de zijkant van de deur en ook op het dashboardkastje te verwijderen. Ik heb water en microvezeldoeken geprobeerd, maar ze blijven zitten.

View attachment 20264

2) Wat raden jullie aan voor het entertainmentscherm? Ik heb de plastic folie nog niet verwijderd, omdat ik het niet vuil wilde maken. Ik zal het doen als ik weet welk product ik ervoor moet gebruiken.

View attachment 20267

3) Ik weet niet zeker hoe ik wat vlekken op de middenconsole moet verwijderen. Het heeft een soort plastic materiaal en water en een doek gaan er niet helemaal af. Ik weet niet zeker of er iets is dat jullie gebruiken om te helpen met dit onderdeel.

View attachment 20268

4) De armsteun is een ander aandachtspunt. Het is gemaakt van leer of kunstleer.

View attachment 20269

5) Ik realiseerde me niet hoe vies het zonnebrilstation was totdat ik er een foto van maakte. Lijkt op vet, dus misschien een vetreiniger?

View attachment 20270

6) Voor de laatste, ik vraag me gewoon af hoe ik de stof van het dak van de auto moet schoonmaken. Zou je gewoon een stofzuiger gebruiken om het te krijgen?

Heel erg bedankt voor je hulp, en ik kan niet wachten op de ideeën die je deelt, en me ook vertellen hoe walgelijk mijn auto van binnen is. :D
Ik ben vergelijkbaar onderzoek aan het doen. Ik heb ook een 2024 Civic, met minder dan 500 mijl. Het is nog steeds erg schoon van binnen, maar ik wil binnenkort wat interieurreiniging doen. Ik heb talloze uren op YouTube besteed om uit te zoeken hoe ik de buitenkant wil wassen. Ik ben een grote fan van het kanaal van Pan The Organizer. Hij is een beetje (misschien veel) overdreven, maar ik heb veel nuttige informatie uit zijn video's gehaald. Voor het reinigen van het interieur gebruikt hij een heleboel verschillende producten. Hij reinigt altijd met één product en brengt dan een ander product aan om te beschermen. Ik weet nog steeds niet zeker wat ik moet halen. Ik gebruik Optimum No Rinse (ONR) verdund 256:1 voor mijn spoelloze buitenwas, dus ik zou daar ook binnen kunnen beginnen. Ik zal waarschijnlijk wel een andere verdunningsverhouding gebruiken. Pan heeft een video over alle toepassingen voor ONR en de verdunningsverhoudingen.