11th Gen Civic Forum banner

3 inch uitlaat vs. 2,5 inch uitlaat

3.3K views 7 replies 5 participants last post by  TypeR543  
#1 ·
Weet iemand van gegevens of dyno-tests die een 2,5 inch vs. een 3 inch uitlaat vergelijken voor de 1.5T, die aantonen of de 3 inch snelheid verliest en daardoor PK's of koppel verliest in vergelijking met een 2,5 inch? Ik zie een mix van SI catbacks met verschillende diameters en ik ben erg geĂŻnteresseerd in die van MAperformance, maar maak me zorgen over de 3 inch diameter pijp.

#3 ·
Doe je een downpipe, midpipe en catback? Heb je een tune?
Dus voor de uitlaat bedoelde ik een catback, sorry voor het niet verduidelijken. Hoewel ik van plan ben om in de toekomst de PRL high volume inlaat te halen en een tune (weet nog niet over een downpipe), zou ik graag willen weten of een 3 inch catback negatief van invloed is op het standaard koppel of PK's.

#4 · (Edited)
Daarnaast wil ik opmerken dat bij de MAPerformance catback na de midpipe de pijp naar 2,5 inch gaat na de Y-pijp, als die info nuttig is. Ik ben er zeker van dat merken als deze voldoende onderzoek en ontwikkeling in hun producten zouden steken om de juiste prestaties te garanderen.

#5 · (Edited)
Uitlaatdruk maakt niet veel uit voor turbomotoren. Ik zou me meer zorgen maken over boost creep door te groot te gaan, of dat de uitlaat in het algemeen als đź’© klinkt.

Daarnaast wil ik opmerken dat bij de MAPerformance catback na de midpipe de pijp naar 2,5 inch gaat na de Y-pipe als die info nuttig is. Ik ben er zeker van dat merken als deze genoeg onderzoek en ontwikkeling in hun producten zouden stoppen om goede prestaties te garanderen.
Dat weet ik nog zo zeker niet. Hun doel is om een systeem te maken dat a. past, b. luider klinkt en c. een verbetering laat zien op een dyno. Ze weten niet en geven er niet om of het iets anders negatief beĂŻnvloedt, want zij gaan niet de rekening betalen als er iets aan je auto kapot gaat als gevolg van hun "offroad gebruik" onderdelen.

#6 ·
Ik zou denken dat 2,5 meer dan voldoende zou zijn voor die verplaatsing. Ik gebruik 3 inch op een 460 cubic inch motor met een tip van drie en een halve inch. Het klinkt goed, maar het is een big block 7,5 L. Je zou het waarschijnlijk met 2 inch kunnen doen op een 1,5 L. Omdat je geforceerde inductie hebt, ben ik het eens met die aanbeveling om boost creep in de gaten te houden. 👍
Image